BibTex RIS Cite

Çoklu Zeka Kuramı

Year 1999, Volume: 17 Issue: 17, 105 - 117, 01.08.1999

Abstract

Howard Gardner tarafından 1983 yılında yayınlanan ve büyük yankılar uyandıran Frames of Mind (Düşüncenin Çerçeveleri) ile başlayan ve aynı yazarın 1993 yılında yayınladığı Multiple Intelligences (Çoklu Zeka) ile doruğa ulaşan ve eğitimcilerin dikkatini çekerek hızla yayılan bu kuram, zeka ile ilgili geleneksel düşünceleri temelden değiştirmeyi başararak, geleneksel eğitim sisteminin saltanatına son vermeye yönelik pek çok projenin de hayata geçirilmesine sebep olmuştur. Bu makale, hemen her alana uygulanması ile ilgili makaleler, kitaplar yayınlanan, tebliğler sunulan, değerlendirme sistemleri oluşturulan, projeler yürütülen hatta bu kuram doğrultusunda proğramlar geliştirilip öğretim yapılan ancak ülkemizde şu ana kadar üzerinde pek konuşulmayan, Çoklu Zeka kuramını tanıtmayı amaçlamaktadır.

Çoklu Zeka Kuramı

Year 1999, Volume: 17 Issue: 17, 105 - 117, 01.08.1999

Abstract

Howard Gardner tarafından 1983 yılında yayınlanan ve büyük yankılar uyandıran Frames of Mind (Düşüncenin Çerçeveleri) ile başlayan ve aynı yazarın 1993 yılında yayınladığı Multiple Intelligences (Çoklu Zeka) ile doruğa ulaşan ve eğitimcilerin dikkatini çekerek hızla yayılan bu kuram, zeka ile ilgili geleneksel düşünceleri temelden değiştirmeyi başararak, geleneksel eğitim sisteminin saltanatına son vermeye yönelik pek çok projenin de hayata geçirilmesine sebep olmuştur. Bu makale, hemen her alana uygulanması ile ilgili makaleler, kitaplar yayınlanan, tebliğler sunulan, değerlendirme sistemleri oluşturulan, projeler yürütülen hatta bu kuram doğrultusunda proğramlar geliştirilip öğretim yapılan ancak ülkemizde şu ana kadar üzerinde pek konuşulmayan, Çoklu Zeka kuramını tanıtmayı amaçlamaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Zülküf Altan This is me

Eğitim Fakültesi İnönü Üiversitesi This is me

Publication Date August 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 17 Issue: 17

Cite

APA Altan, Y. D. D. M. Z., & Üiversitesi, E. F. İ. (1999). Çoklu Zeka Kuramı. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(17), 105-117.
AMA Altan YDDMZ, Üiversitesi EFİ. Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 1999;17(17):105-117.
Chicago Altan, Yrd. Doç. Dr. Mustafa Zülküf, and Eğitim Fakültesi İnönü Üiversitesi. “Çoklu Zeka Kuramı”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17, no. 17 (August 1999): 105-17.
EndNote Altan YDDMZ, Üiversitesi EFİ (August 1, 1999) Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17 17 105–117.
IEEE Y. D. D. M. Z. Altan and E. F. İ. Üiversitesi, “Çoklu Zeka Kuramı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 17, no. 17, pp. 105–117, 1999.
ISNAD Altan, Yrd. Doç. Dr. Mustafa Zülküf - Üiversitesi, Eğitim Fakültesi İnönü. “Çoklu Zeka Kuramı”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17/17 (August 1999), 105-117.
JAMA Altan YDDMZ, Üiversitesi EFİ. Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;17:105–117.
MLA Altan, Yrd. Doç. Dr. Mustafa Zülküf and Eğitim Fakültesi İnönü Üiversitesi. “Çoklu Zeka Kuramı”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 17, no. 17, 1999, pp. 105-17.
Vancouver Altan YDDMZ, Üiversitesi EFİ. Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;17(17):105-17.