BibTex RIS Kaynak Göster

Çoklu Zeka Kuramı

Yıl 1999, Cilt: 17 Sayı: 17, 105 - 117, 01.08.1999

Öz

Howard Gardner tarafından 1983 yılında yayınlanan ve büyük yankılar uyandıran Frames of Mind (Düşüncenin Çerçeveleri) ile başlayan ve aynı yazarın 1993 yılında yayınladığı Multiple Intelligences (Çoklu Zeka) ile doruğa ulaşan ve eğitimcilerin dikkatini çekerek hızla yayılan bu kuram, zeka ile ilgili geleneksel düşünceleri temelden değiştirmeyi başararak, geleneksel eğitim sisteminin saltanatına son vermeye yönelik pek çok projenin de hayata geçirilmesine sebep olmuştur. Bu makale, hemen her alana uygulanması ile ilgili makaleler, kitaplar yayınlanan, tebliğler sunulan, değerlendirme sistemleri oluşturulan, projeler yürütülen hatta bu kuram doğrultusunda proğramlar geliştirilip öğretim yapılan ancak ülkemizde şu ana kadar üzerinde pek konuşulmayan, Çoklu Zeka kuramını tanıtmayı amaçlamaktadır.

Çoklu Zeka Kuramı

Yıl 1999, Cilt: 17 Sayı: 17, 105 - 117, 01.08.1999

Öz

Howard Gardner tarafından 1983 yılında yayınlanan ve büyük yankılar uyandıran Frames of Mind (Düşüncenin Çerçeveleri) ile başlayan ve aynı yazarın 1993 yılında yayınladığı Multiple Intelligences (Çoklu Zeka) ile doruğa ulaşan ve eğitimcilerin dikkatini çekerek hızla yayılan bu kuram, zeka ile ilgili geleneksel düşünceleri temelden değiştirmeyi başararak, geleneksel eğitim sisteminin saltanatına son vermeye yönelik pek çok projenin de hayata geçirilmesine sebep olmuştur. Bu makale, hemen her alana uygulanması ile ilgili makaleler, kitaplar yayınlanan, tebliğler sunulan, değerlendirme sistemleri oluşturulan, projeler yürütülen hatta bu kuram doğrultusunda proğramlar geliştirilip öğretim yapılan ancak ülkemizde şu ana kadar üzerinde pek konuşulmayan, Çoklu Zeka kuramını tanıtmayı amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Zülküf Altan Bu kişi benim

Eğitim Fakültesi İnönü Üiversitesi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Altan, Y. D. D. M. Z., & Üiversitesi, E. F. İ. (1999). Çoklu Zeka Kuramı. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(17), 105-117.
AMA Altan YDDMZ, Üiversitesi EFİ. Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 1999;17(17):105-117.
Chicago Altan, Yrd. Doç. Dr. Mustafa Zülküf, ve Eğitim Fakültesi İnönü Üiversitesi. “Çoklu Zeka Kuramı”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17, sy. 17 (Ağustos 1999): 105-17.
EndNote Altan YDDMZ, Üiversitesi EFİ (01 Ağustos 1999) Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17 17 105–117.
IEEE Y. D. D. M. Z. Altan ve E. F. İ. Üiversitesi, “Çoklu Zeka Kuramı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 17, sy. 17, ss. 105–117, 1999.
ISNAD Altan, Yrd. Doç. Dr. Mustafa Zülküf - Üiversitesi, Eğitim Fakültesi İnönü. “Çoklu Zeka Kuramı”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17/17 (Ağustos 1999), 105-117.
JAMA Altan YDDMZ, Üiversitesi EFİ. Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;17:105–117.
MLA Altan, Yrd. Doç. Dr. Mustafa Zülküf ve Eğitim Fakültesi İnönü Üiversitesi. “Çoklu Zeka Kuramı”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 17, sy. 17, 1999, ss. 105-17.
Vancouver Altan YDDMZ, Üiversitesi EFİ. Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;17(17):105-17.