Son on beş-yirmi yıldır, eğitim alanındaki değişim sürecinde, teknoloji bir can simidi gibi lanse edilmekte ancak gerekli ve yeterli bilgi, altyapı ve teknolojinin bir araç olduğu ve başarılı olunabilmesi için teknoloji destekli öğretimin çok sağlam öğrenme teorilerine ve teknolojinin uygun bir şekilde kullanılmasına bağlı olduğu gerçekleri gözardı edildiğinden, eğitimciler sürekli olarak hayal kırıklığına uğramakta, bu durum da eğitime olumlu bazı katkılarda bulunabilecek teknolojilerin dahi kabul görmemesine sebep olmaktadır. Bu makalede teknoloji ve değişim; teknolojinin eğitim üzerindeki etkisi; eğitim fakültelerine verilen yeni rol; öğretmen, öğrenci ve teknoloji ilişkisi; ve teknoloji kullanımı konusundaki görüşler aktarılmaya çalışılmaktadır.
Son on beş-yirmi yıldır, eğitim alanındaki değişim sürecinde, teknoloji bir can simidi gibi lanse edilmekte ancak gerekli ve yeterli bilgi, altyapı ve teknolojinin bir araç olduğu ve başarılı olunabilmesi için teknoloji destekli öğretimin çok sağlam öğrenme teorilerine ve teknolojinin uygun bir şekilde kullanılmasına bağlı olduğu gerçekleri gözardı edildiğinden, eğitimciler sürekli olarak hayal kırıklığına uğramakta, bu durum da eğitime olumlu bazı katkılarda bulunabilecek teknolojilerin dahi kabul görmemesine sebep olmaktadır. Bu makalede teknoloji ve değişim; teknolojinin eğitim üzerindeki etkisi; eğitim fakültelerine verilen yeni rol; öğretmen, öğrenci ve teknoloji ilişkisi; ve teknoloji kullanımı konusundaki görüşler aktarılmaya çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 15 Issue: 15 |