BibTex RIS Cite

Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği

Year 1998, Volume: 15 Issue: 15, 319 - 334, 01.06.1998

Abstract

Kalite, üzerinde anlaşma olmayan kavramlardan biridir. Kalitenin birbirine zıt bir çok tanımı yapılmıştır. Kalitenin, kalite meselesi (absolute) olarak iyilik, güzellik ve doğrulukla benzerliği vardır. Bu haliyla kalite, en yüksek standartlara uygun olarak performansta bulunmak anlamındadır. Göreceli bir düşünce (relative notion) olarak kalite, teknik manada bir kullanımı ifade etmekte ve “kalite güvencesi (quality assurance)” ve Toplam Kalite Yönetimi (TKY) nde kullanılmaktadır. Göreceli olarak kalite, ürün ya da hizmetin bir özelliği olmayıp ancak onlarla ilgili bir şeydir. “Çok kaliteli bir araban var” dendiğinde; kalite bir özelliğe göre olan bir ölçmeyi gösterir. Bu haliyle de kalite bir ürünün, standarda uygun olup olmadığının karar verildiği bir araçtır (Sallis 1995, 13-14).

Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği

Year 1998, Volume: 15 Issue: 15, 319 - 334, 01.06.1998

Abstract

Kalite, üzerinde anlaşma olmayan kavramlardan biridir. Kalitenin birbirine zıt bir çok tanımı yapılmıştır. Kalitenin, kalite meselesi (absolute) olarak iyilik, güzellik ve doğrulukla benzerliği vardır. Bu haliyla kalite, en yüksek standartlara uygun olarak performansta bulunmak anlamındadır. Göreceli bir düşünce (relative notion) olarak kalite, teknik manada bir kullanımı ifade etmekte ve “kalite güvencesi (quality assurance)” ve Toplam Kalite Yönetimi (TKY) nde kullanılmaktadır. Göreceli olarak kalite, ürün ya da hizmetin bir özelliği olmayıp ancak onlarla ilgili bir şeydir. “Çok kaliteli bir araban var” dendiğinde; kalite bir özelliğe göre olan bir ölçmeyi gösterir. Bu haliyle de kalite bir ürünün, standarda uygun olup olmadığının karar verildiği bir araçtır (Sallis 1995, 13-14).

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. Ali Balcı This is me

Publication Date June 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 15 Issue: 15

Cite

APA Balcı, P. D. A. (1998). Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(15), 319-334.
AMA Balcı PDA. Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. June 1998;15(15):319-334.
Chicago Balcı, Prof. Dr. Ali. “Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15, no. 15 (June 1998): 319-34.
EndNote Balcı PDA (June 1, 1998) Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15 15 319–334.
IEEE P. D. A. Balcı, “Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 15, no. 15, pp. 319–334, 1998.
ISNAD Balcı, Prof. Dr. Ali. “Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15/15 (June 1998), 319-334.
JAMA Balcı PDA. Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;15:319–334.
MLA Balcı, Prof. Dr. Ali. “Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 15, no. 15, 1998, pp. 319-34.
Vancouver Balcı PDA. Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;15(15):319-34.