BibTex RIS Cite

Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite

Year 1997, Volume: 10 Issue: 10, 207 - 218, 01.01.1997

Abstract

Evrensel amacı "iş piyasasının gerektirdiği nitelikli ara insan gücü yetiştirmek" (Psacharapoulos ve Patrinos, 1993; Coombs, 1985) olan orta dereceli mesleki teknik eğitim makro düzeyde ele alındığında, yönetim anlayışları bakımından üç tür temel mesleki-teknik eğitim modeli karşımıza çıkmaktadır (Bierman, 1989; Greinet, 1989). Bunlar: Piyasa Modeli (Market Model), Bürokratik model (Bureaucratic Model) ve Devlet Kontrollü Piyasa Modeli (Governmenc-Gontrolled Market Model). Piyasa modelinde, devlet mesleki nitelik kazandırma süreçlerinin tümünde genellikle hiç rol almaz veya çok küçük bir rol oynar. Bu model temel olarak liberalist felsefeye dayandığından, liberal model olarak da adlandırılmaktadır. İngiltere, Amerika ve Japonya`da uygulanan model budur. Bürokratik modelde, devlet, mesleki-teknik eğitimin planlanmasından, örgütlenmesinden, kontrolünden ve yönetiminden sorumlu tek otorite ve yetkilidir. Bu modelin en önemli özellikleri, yüksek derecedeki bürokrasi, genel eğitimle sıcak ve yakın bağlantı, standart ve niteliklerin karşılaştırılabilirliğidir. Bu nedenle okula dayalı sistem veya okul sistemi olarak da adlandırılmaktadır. Fransa, İtalya ve İsveç`te uygulanan bu modelde, özel girişimciliğin rolü giderek artmakta, örneğin, pratik uygulama yapmak için yerler açılmaktadır.

Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite

Year 1997, Volume: 10 Issue: 10, 207 - 218, 01.01.1997

Abstract

Evrensel amacı "iş piyasasının gerektirdiği nitelikli ara insan gücü yetiştirmek" (Psacharapoulos ve Patrinos, 1993; Coombs, 1985) olan orta dereceli mesleki teknik eğitim makro düzeyde ele alındığında, yönetim anlayışları bakımından üç tür temel mesleki-teknik eğitim modeli karşımıza çıkmaktadır (Bierman, 1989; Greinet, 1989). Bunlar: Piyasa Modeli (Market Model), Bürokratik model (Bureaucratic Model) ve Devlet Kontrollü Piyasa Modeli (Governmenc-Gontrolled Market Model). Piyasa modelinde, devlet mesleki nitelik kazandırma süreçlerinin tümünde genellikle hiç rol almaz veya çok küçük bir rol oynar. Bu model temel olarak liberalist felsefeye dayandığından, liberal model olarak da adlandırılmaktadır. İngiltere, Amerika ve Japonya`da uygulanan model budur. Bürokratik modelde, devlet, mesleki-teknik eğitimin planlanmasından, örgütlenmesinden, kontrolünden ve yönetiminden sorumlu tek otorite ve yetkilidir. Bu modelin en önemli özellikleri, yüksek derecedeki bürokrasi, genel eğitimle sıcak ve yakın bağlantı, standart ve niteliklerin karşılaştırılabilirliğidir. Bu nedenle okula dayalı sistem veya okul sistemi olarak da adlandırılmaktadır. Fransa, İtalya ve İsveç`te uygulanan bu modelde, özel girişimciliğin rolü giderek artmakta, örneğin, pratik uygulama yapmak için yerler açılmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Durdu Karslı This is me

Publication Date January 1, 1997
Published in Issue Year 1997 Volume: 10 Issue: 10

Cite

APA Karslı, M. D. (1997). Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(10), 207-218.
AMA Karslı MD. Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 1997;10(10):207-218.
Chicago Karslı, Mehmet Durdu. “Teknik Eğitimin Yönetimi Ve Kalite”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10, no. 10 (January 1997): 207-18.
EndNote Karslı MD (January 1, 1997) Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10 10 207–218.
IEEE M. D. Karslı, “Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 10, no. 10, pp. 207–218, 1997.
ISNAD Karslı, Mehmet Durdu. “Teknik Eğitimin Yönetimi Ve Kalite”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10/10 (January 1997), 207-218.
JAMA Karslı MD. Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;10:207–218.
MLA Karslı, Mehmet Durdu. “Teknik Eğitimin Yönetimi Ve Kalite”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 10, no. 10, 1997, pp. 207-18.
Vancouver Karslı MD. Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;10(10):207-18.