Örgütlerde personelin eğitimi, örgütün temel işlevlerinin başında gelmektedir. Değişen koşullara uyum sağlamak üzere personel gelişimini sürekli kılacak eğitim etkinliklerine yer vermek örgütler için temel zorunluluktur. Örgütlerde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakla olan bireylerin görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğilimi "hizmet içi eğilim" olarak tanımlayabiliriz (Taymaz. 1981. s.4). Örgütlerde hizmet içi eğilimin gerekliliğini şu şekilde vurgulayabiliriz: "Göreve alman bir kişi için öğrenim ve sınav bir bakıma bitmiş görülür. Oysa asıl öğrenme ve sınav yeni başlamıştır. Gerçek okul. yaşamdaki işyeri: gerçek öğrenim, işin gerektirdiği kural ve bilgiler: gerçek.sınav ise. iş ve uygulamada gösterilen verim ve buna .dayalı olarak yönetimin yapmış olduğu değerlendirmedir. Bu sınavı verebilmenin ve iyi dcğerlcndirilebilmenin kuralı ise. hizmet içinde, yani işin başında iş için yetişmek, işin gereği yapılan gelişmeleri izleyip, edinmek ve işe uygulayabilmektir" (Gülseren. 19X3. s.34).
Örgütlerde personelin eğitimi, örgütün temel işlevlerinin başında gelmektedir. Değişen koşullara uyum sağlamak üzere personel gelişimini sürekli kılacak eğitim etkinliklerine yer vermek örgütler için temel zorunluluktur. Örgütlerde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakla olan bireylerin görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğilimi "hizmet içi eğilim" olarak tanımlayabiliriz (Taymaz. 1981. s.4). Örgütlerde hizmet içi eğilimin gerekliliğini şu şekilde vurgulayabiliriz: "Göreve alman bir kişi için öğrenim ve sınav bir bakıma bitmiş görülür. Oysa asıl öğrenme ve sınav yeni başlamıştır. Gerçek okul. yaşamdaki işyeri: gerçek öğrenim, işin gerektirdiği kural ve bilgiler: gerçek.sınav ise. iş ve uygulamada gösterilen verim ve buna .dayalı olarak yönetimin yapmış olduğu değerlendirmedir. Bu sınavı verebilmenin ve iyi dcğerlcndirilebilmenin kuralı ise. hizmet içinde, yani işin başında iş için yetişmek, işin gereği yapılan gelişmeleri izleyip, edinmek ve işe uygulayabilmektir" (Gülseren. 19X3. s.34).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 8 Issue: 8 |