BibTex RIS Cite

Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi

Year 1996, Volume: 8 Issue: 8, 479 - 482, 01.09.1996

Abstract

Örgütlerde personelin eğitimi, örgütün temel işlevlerinin başında gelmektedir. Değişen koşullara uyum sağlamak üzere personel gelişimini sürekli kılacak eğitim etkinliklerine yer vermek örgütler için temel zorunluluktur. Örgütlerde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakla olan bireylerin görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğilimi "hizmet içi eğilim" olarak tanımlayabiliriz (Taymaz. 1981. s.4). Örgütlerde hizmet içi eğilimin gerekliliğini şu şekilde vurgulayabiliriz: "Göreve alman bir kişi için öğrenim ve sınav bir bakıma bitmiş görülür. Oysa asıl öğrenme ve sınav yeni başlamıştır. Gerçek okul. yaşamdaki işyeri: gerçek öğrenim, işin gerektirdiği kural ve bilgiler: gerçek.sınav ise. iş ve uygulamada gösterilen verim ve buna .dayalı olarak yönetimin yapmış olduğu değerlendirmedir. Bu sınavı verebilmenin ve iyi dcğerlcndirilebilmenin kuralı ise. hizmet içinde, yani işin başında iş için yetişmek, işin gereği yapılan gelişmeleri izleyip, edinmek ve işe uygulayabilmektir" (Gülseren. 19X3. s.34).

Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi

Year 1996, Volume: 8 Issue: 8, 479 - 482, 01.09.1996

Abstract

Örgütlerde personelin eğitimi, örgütün temel işlevlerinin başında gelmektedir. Değişen koşullara uyum sağlamak üzere personel gelişimini sürekli kılacak eğitim etkinliklerine yer vermek örgütler için temel zorunluluktur. Örgütlerde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakla olan bireylerin görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğilimi "hizmet içi eğilim" olarak tanımlayabiliriz (Taymaz. 1981. s.4). Örgütlerde hizmet içi eğilimin gerekliliğini şu şekilde vurgulayabiliriz: "Göreve alman bir kişi için öğrenim ve sınav bir bakıma bitmiş görülür. Oysa asıl öğrenme ve sınav yeni başlamıştır. Gerçek okul. yaşamdaki işyeri: gerçek öğrenim, işin gerektirdiği kural ve bilgiler: gerçek.sınav ise. iş ve uygulamada gösterilen verim ve buna .dayalı olarak yönetimin yapmış olduğu değerlendirmedir. Bu sınavı verebilmenin ve iyi dcğerlcndirilebilmenin kuralı ise. hizmet içinde, yani işin başında iş için yetişmek, işin gereği yapılan gelişmeleri izleyip, edinmek ve işe uygulayabilmektir" (Gülseren. 19X3. s.34).

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Songül Altınışık This is me

Publication Date September 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 8 Issue: 8

Cite

APA Altınışık, D. S. (1996). Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8(8), 479-482.
AMA Altınışık DS. Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. September 1996;8(8):479-482.
Chicago Altınışık, Dr. Songül. “Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8, no. 8 (September 1996): 479-82.
EndNote Altınışık DS (September 1, 1996) Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8 8 479–482.
IEEE D. S. Altınışık, “Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 8, no. 8, pp. 479–482, 1996.
ISNAD Altınışık, Dr. Songül. “Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8/8 (September 1996), 479-482.
JAMA Altınışık DS. Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8:479–482.
MLA Altınışık, Dr. Songül. “Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 8, no. 8, 1996, pp. 479-82.
Vancouver Altınışık DS. Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8(8):479-82.