BibTex RIS Cite

Eğitim Yöneticiliği ve Sosyal Beceriler

Year 1996, Volume: 8 Issue: 8, 555 - 564, 01.09.1996

Abstract

Yeterlik kavramı, belli bir görevde bir kişinin genel performansının niteliği veya uygunluğuna işaret eden genel bir değerlendirmedir (McFall. 1982). Yeterlik, insanın bir davranışı yapmak için gereken bilgiyi ve beceriyi kazanmasıdır. Bilgi insanın karşı karşıya bulunduğu durumu irdelemek, anlamak, kendini anlatmak, durumun gerektirdiği eylemlerde bulunmak için kullandığı düşüncedir. Beceri ise. bir davranışın kolaylıkla, ustalıkla, gereken nitelikte, yöntemde ve biçimde yapılabilmesidir (Başaran. 1992: 108). Bireyi, yeterliğe ve mükemmelliğe doğru götürmede beceriler büyük önem taşımaktadır. Çünkü becerili insan, doğuştan getirdiği görüş, duyarlık, güç yeteneklerine çaba. dikkat ve diğer kaynaklan katma ile hedeflerini etkili olarak başarırlar. Singleton (1983:292). becerileri pratik, bilişsel ve sosyal olmak üzere üç grupta toplamıştır. Sosyal beceriler, bilginin karşılıklı değişimin içeren özü oluştururlar. Sosyal becerilerin anahtar özellikler olmaları, kişisel yapıları kurmaları bu becerilerin geliştirilmelerini gerekli kılmaktadır (Büyükkurt. 1994).

Eğitim Yöneticiliği ve Sosyal Beceriler

Year 1996, Volume: 8 Issue: 8, 555 - 564, 01.09.1996

Abstract

Yeterlik kavramı, belli bir görevde bir kişinin genel performansının niteliği veya uygunluğuna işaret eden genel bir değerlendirmedir (McFall. 1982). Yeterlik, insanın bir davranışı yapmak için gereken bilgiyi ve beceriyi kazanmasıdır. Bilgi insanın karşı karşıya bulunduğu durumu irdelemek, anlamak, kendini anlatmak, durumun gerektirdiği eylemlerde bulunmak için kullandığı düşüncedir. Beceri ise. bir davranışın kolaylıkla, ustalıkla, gereken nitelikte, yöntemde ve biçimde yapılabilmesidir (Başaran. 1992: 108). Bireyi, yeterliğe ve mükemmelliğe doğru götürmede beceriler büyük önem taşımaktadır. Çünkü becerili insan, doğuştan getirdiği görüş, duyarlık, güç yeteneklerine çaba. dikkat ve diğer kaynaklan katma ile hedeflerini etkili olarak başarırlar. Singleton (1983:292). becerileri pratik, bilişsel ve sosyal olmak üzere üç grupta toplamıştır. Sosyal beceriler, bilginin karşılıklı değişimin içeren özü oluştururlar. Sosyal becerilerin anahtar özellikler olmaları, kişisel yapıları kurmaları bu becerilerin geliştirilmelerini gerekli kılmaktadır (Büyükkurt. 1994).

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Nezahat Güçlü This is me

Publication Date September 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 8 Issue: 8

Cite

APA Güçlü, D. N. (1996). Eğitim Yöneticiliği ve Sosyal Beceriler. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8(8), 555-564.
AMA Güçlü DN. Eğitim Yöneticiliği ve Sosyal Beceriler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. September 1996;8(8):555-564.
Chicago Güçlü, Dr. Nezahat. “Eğitim Yöneticiliği Ve Sosyal Beceriler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8, no. 8 (September 1996): 555-64.
EndNote Güçlü DN (September 1, 1996) Eğitim Yöneticiliği ve Sosyal Beceriler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8 8 555–564.
IEEE D. N. Güçlü, “Eğitim Yöneticiliği ve Sosyal Beceriler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 8, no. 8, pp. 555–564, 1996.
ISNAD Güçlü, Dr. Nezahat. “Eğitim Yöneticiliği Ve Sosyal Beceriler”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8/8 (September 1996), 555-564.
JAMA Güçlü DN. Eğitim Yöneticiliği ve Sosyal Beceriler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8:555–564.
MLA Güçlü, Dr. Nezahat. “Eğitim Yöneticiliği Ve Sosyal Beceriler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 8, no. 8, 1996, pp. 555-64.
Vancouver Güçlü DN. Eğitim Yöneticiliği ve Sosyal Beceriler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8(8):555-64.