BibTex RIS Cite

609-629

Year 1996, Volume: 8 Issue: 8, 609 - , 01.09.1996

Abstract

Bu çalışmanın umacı, öğretmen ve okul yöneticilerinin sosyal gereksinimlerinin karşılanmasına ilişkin olarak nasıl bir mesleki örgütlenme içinde yer almak istediklerini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini. Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde görev yapan toplam 6495 ilkokul öğretmeni ve 1138 okul yöneticisi, örneklemini ise 374 öğretmen ve 44 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Öğretmen ve yöneticilerin çoğunluğu. araştırmada yer alan sosyal gereksinimlerin büyük bölümüne ya "genellikle" ya da "tümüyle" katılmışlar, sendikalaşma türünde bir örgütlenmeyi tercih etmişler, içinde yer almak istedikleri örgütlerin, diğer öğretmen örgütleriyle işbirliği içinde bulunması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğretmen ve yöneticilerin, "genellikle" ya da "tümüyle" katıldıkları sosyal gereksinimlerin ilgililerce karşılanması, örgütlenmenin önündeki yasal engellerin kaldırılması. öğretmen sendikalarının diğer örgütlerle işbirliğine gitmesi önerilmiştir.

609-629

Year 1996, Volume: 8 Issue: 8, 609 - , 01.09.1996

Abstract

Bu çalışmanın umacı, öğretmen ve okul yöneticilerinin sosyal gereksinimlerinin karşılanmasına ilişkin olarak nasıl bir mesleki örgütlenme içinde yer almak istediklerini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini. Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde görev yapan toplam 6495 ilkokul öğretmeni ve 1138 okul yöneticisi, örneklemini ise 374 öğretmen ve 44 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Öğretmen ve yöneticilerin çoğunluğu. araştırmada yer alan sosyal gereksinimlerin büyük bölümüne ya "genellikle" ya da "tümüyle" katılmışlar, sendikalaşma türünde bir örgütlenmeyi tercih etmişler, içinde yer almak istedikleri örgütlerin, diğer öğretmen örgütleriyle işbirliği içinde bulunması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğretmen ve yöneticilerin, "genellikle" ya da "tümüyle" katıldıkları sosyal gereksinimlerin ilgililerce karşılanması, örgütlenmenin önündeki yasal engellerin kaldırılması. öğretmen sendikalarının diğer örgütlerle işbirliğine gitmesi önerilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Türkay N.tok This is me

Publication Date September 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 8 Issue: 8

Cite

APA N.tok, T. (1996). 609-629. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8(8), 609.
AMA N.tok T. 609-629. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. September 1996;8(8):609.
Chicago N.tok, Türkay. “609-629”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8, no. 8 (September 1996): 609.
EndNote N.tok T (September 1, 1996) 609-629. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8 8 609.
IEEE T. N.tok, “609-629”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 8, no. 8, p. 609, 1996.
ISNAD N.tok, Türkay. “609-629”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8/8 (September 1996), 609.
JAMA N.tok T. 609-629. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8:609.
MLA N.tok, Türkay. “609-629”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 8, no. 8, 1996, p. 609.
Vancouver N.tok T. 609-629. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8(8):609.