BibTex RIS Cite

Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler

Year 1996, Volume: 6 Issue: 6, 201 - , 01.07.1996

Abstract

Özellikle l970'li yılların ikinci yarısından itibaren araştırmacılar eğitim liderliği kapsamında öğretim ve öğrenmeyi merkeze alan ve öğretim liderliği adı verilen bir liderlik türü üzerinde dikkatlerini toplamaya başlamışlardır. Kısa zaman içerisinde birçok bilim adamının ilgisini çeken bu konu, günümüzde de eğitim liderliği alanındaki çalışmalar içerisinde çok önemli bir yer tutmaya devam etmektedir. Araştırmacılar yaklaşık yirmibeş yıldır sürdürmekte oldukları çalışmalarla eğitime özgü bir liderlik türü olan öğretim liderliğinin boyuttlarını genel özellikleriyle tanımlamayı başarmışlardır. Bundan daha da önemlisi; bu araştırmalarla aynı zamanda öğretim liderliğinin etkili okulları geliştirmede vazgeçilmeyecek bir öneme sahip olduğunun kanıtlanmış olmasıdır.

Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler

Year 1996, Volume: 6 Issue: 6, 201 - , 01.07.1996

Abstract

Özellikle l970'li yılların ikinci yarısından itibaren araştırmacılar eğitim liderliği kapsamında öğretim ve öğrenmeyi merkeze alan ve öğretim liderliği adı verilen bir liderlik türü üzerinde dikkatlerini toplamaya başlamışlardır. Kısa zaman içerisinde birçok bilim adamının ilgisini çeken bu konu, günümüzde de eğitim liderliği alanındaki çalışmalar içerisinde çok önemli bir yer tutmaya devam etmektedir. Araştırmacılar yaklaşık yirmibeş yıldır sürdürmekte oldukları çalışmalarla eğitime özgü bir liderlik türü olan öğretim liderliğinin boyuttlarını genel özellikleriyle tanımlamayı başarmışlardır. Bundan daha da önemlisi; bu araştırmalarla aynı zamanda öğretim liderliğinin etkili okulları geliştirmede vazgeçilmeyecek bir öneme sahip olduğunun kanıtlanmış olmasıdır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Ali İlker Gümüşeli This is me

Publication Date July 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 6 Issue: 6

Cite

APA Gümüşeli, Y. D. D. A. İ. (1996). Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 6(6), 201.
AMA Gümüşeli YDDAİ. Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. July 1996;6(6):201.
Chicago Gümüşeli, Yrd. Doç. Dr. Ali İlker. “Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 6, no. 6 (July 1996): 201.
EndNote Gümüşeli YDDAİ (July 1, 1996) Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 6 6 201.
IEEE Y. D. D. A. İ. Gümüşeli, “Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 6, no. 6, p. 201, 1996.
ISNAD Gümüşeli, Yrd. Doç. Dr. Ali İlker. “Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 6/6 (July 1996), 201.
JAMA Gümüşeli YDDAİ. Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;6:201.
MLA Gümüşeli, Yrd. Doç. Dr. Ali İlker. “Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 6, no. 6, 1996, p. 201.
Vancouver Gümüşeli YDDAİ. Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;6(6):201.