Bir eğitim sistemi genellikle karmaşık bir yapıya ve işleyişe sahiptir. Sistemin bütünlüğü içinde amaçlar, programlar, metodlar, öğrenciler, öğretim elemanları, bina ve tesisleri gibi çok çeşitli unsurlar yer alır. Bütün bu unsurlar, çok çeşitli şekillerde bir araya gelerek sisteme özelliğini verirler, çoğu kez, bu unsurlardan birine veya birkaçına yapılan bir müdahalenin, öteki unsurlar üzerinde ve dolayısıyla sistemin bütünü üzerinde etkili olacaktır" (Oğuzkan, Turgut, Özoğlu, 1971: 1).
Bir eğitim sistemi genellikle karmaşık bir yapıya ve işleyişe sahiptir. Sistemin bütünlüğü içinde amaçlar, programlar, metodlar, öğrenciler, öğretim elemanları, bina ve tesisleri gibi çok çeşitli unsurlar yer alır. Bütün bu unsurlar, çok çeşitli şekillerde bir araya gelerek sisteme özelliğini verirler, çoğu kez, bu unsurlardan birine veya birkaçına yapılan bir müdahalenin, öteki unsurlar üzerinde ve dolayısıyla sistemin bütünü üzerinde etkili olacaktır" (Oğuzkan, Turgut, Özoğlu, 1971: 1).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 3 Issue: 3 |