Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of teachers' organisational happiness in terms of various variables: A meta-analysis study

Year 2024, , 222 - 248, 31.05.2024
https://doi.org/10.33400/kuje.1405523

Abstract

In this study, it was aimed to investigate the levels of differentiation of organizational happiness of teachers in Turkey according to gender, marital status, education level, subject area, and seniority variables through meta-analysis method. In this context, a literature review reached 63 studies conducted in Turkey in 2022 and earlier, which examined the organizational happiness of teachers. 25 publications that met the specified criteria were included in the research, and the data from these studies were used in the current study. The CMA-Comprehensive Meta-Analysis software was utilized to calculate effect sizes in the study. Funnel plot, Begg and Mazumdar Rank Correlation Test, and Egger Linear Regression Test were used to determine publication bias, and it was understood that there was no publication bias. Hedges' g coefficient was used for data analysis, and a confidence interval of 95% was adopted. Due to the heterogeneous nature of the examined studies, effect sizes of the studies were calculated according to the random effects model. As a result of the analyses, it has been shown that in terms of gender, males (g=.019), in terms of marital status, married teachers (g=.038), in terms of education level, teachers with graduate degrees (g=.003), in terms of subject area, elementary school teachers (g=.119), and in terms of seniority, teachers with 21 years or more of experience (g=.115) have higher scores. However, it was also concluded that these values were not statistically significant. The analyses conducted revealed that year, publication type, region, educational level, and scale used in the study were not significant moderators affecting the effect size values calculated in terms of teachers' organizational happiness.

References

  • * Arslan, N. (2021). Öğretmenlerin okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Siirt Üniversitesi.
  • Arslan, Y. (2018). Öğretmenlerin farklılıkların yönetimi yaklaşımlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış doktora tezi). Kocaeli Üniversitesi.
  • Arslan, Y., & Polat, S. (2017). Adaptation of well-being work scale to Turkish. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(4), 603-622. https://doi.org/10.14527/kuey.2017.019
  • * Ateş, M. (2022). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel mutluluk ile örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi.
  • * Ayyıldız, Ş. (2022). İlköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre örgütsel dışlanma ile örgütsel mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • * Aytaç, M. (2021). Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Şanlıurfa örneği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi.
  • * Bayram, S. (2020). Öğretmenlerin örgütsel affedicilik algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T., & Rothstein, H. R. (2009). Introduction to meta-analysis. John Wiley ve Sosns.
  • * Bulut, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel mutluluk algılarının incelenmesi: Bir norm çalışması (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi.
  • Card, N. A. (2011). Applied meta-analysis for social science research: Methodology in the social sciences. Guilford.
  • Chaiprasit, K., & Santidhiraku, O. (2011). Happiness at work of employees in small and medium-sized enterprises, Thailand. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 25, 189-200.
  • Chin, J. M. C. (2007). Meta-analysis of transformational school leadership effects on school outcomes in Taiwan and the USA. Asia Pacific Education Review, 8(2), 166-177. https://eric.ed.gov/?id=EJ776335
  • Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C. (2009). The handbook of research synthesis and meta-analysis (2. ed.). Russell Sage.
  • Corra, M., Carter, S. K., Carter, J. S., & Knox, D. (2009). Trends in marital happiness by gender and race, 1973 to 2006. Journal of Family Issues, 30(10), 1379-1404. https://doi.org/10.1177/0192513X09336
  • Cumming, G. (2012). Understanding the new statistics. Routledge, Taylor and Francis Group.
  • * Çetin, S. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algı düzeyleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi.
  • * Demir, H. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve otantik liderlik algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Demir, R., & Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 347-378. https://doi.org/10.26466/opus.347656
  • Demircan, T. (2019). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Uşak Üniversitesi.
  • * Doğan, Ü. (2021). Öğretmenlerin; okul müdürlerinin kaotik liderlik rollerine ilişkin algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi.
  • Döş, İ. (2013). Mutlu okul. Eğitim ve Bilim, 38(170), 266-280. https://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2029
  • Düzgün, O. (2016). Ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin mutluluk düzeyleri ile sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • * Elmas, E. (2021). Öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ve örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • * Ergüven, H. (2020). Okul müdürlerinin kullandıkları güdüleyici dil ile öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • * Erkuş, H. (2022). Okul müdürlerinin algılanan duygusal zekâları ile öğretmen mutluluğu arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Field, L. K., & Buitendach, J. H. (2011). Happiness, work engagement and organisational commitment of support staff at a tertiary education institution in South Africa. Sa Journal of Industrial Psychology, 37(1),01-10. https://doi.org/10.4102/sajip.v37i1.946
  • Fisher, C. D. (2010). Happiness at work. International Journal of Management, 12(4), 384-412. https://doi.org/10.1111/j.1468-2370.2009.00270.x
  • Greenstein, T. N. (2016). Gender, marital status and life satisfaction. Paper presented at the annual meetings of the American sociological association, Seattle.
  • * Gürbüz, G. (2020). Öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi.
  • * Güzel, H. (2021). Psikolojik danışmanların psikolojik sağlamlıkları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Hedges, L. V., & Olkin, I. (1985). Statistical method for meta-analysis. Academic Press.
  • Hunter, J. E., & Schmidt, F. L. (2000). Fixed effects vs. Random effects meta-analysis models:Implications for cumulative research knowledge. International Journal of Selection and Assessment, 8(4), 275-292.
  • İhtiyaroğlu, N. (2018). Analysing the relationship between happiness, teachers’ level of satisfaction with life and classroom management profiles. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2227-2237. http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2018.061021
  • * İnan, A. S. (2022). İlkokul öğretmenlerinin örgütsel mutluluk ve örgütsel sessizlikleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi.
  • Januwarsono, S. (2015). Analytical of factors determinants of happiness at work case study on PT. PLN (persero) region Suluttengo, Sulawesi, Indonesia. European Journal of Business and Management, 7(8), 9-17. https://iiste.org/Journals/index.php/EJBM/article/view/20937/21502
  • Kabal, D. (2019). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve mutluluk düzeyleri üzerine bir çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • * Kahveci, G., & Köse, Ö. (2019). İlk ve ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre örgütsel sinizmin örgütsel mutluluk üzerindeki rolünün incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 23(79) , 135-156.
  • * Kanat, T. (2022). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel mutluluklarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Gaziantep ili örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi.
  • Karamustafaoğlu, N. (2022). Öğretmen algılarına göre okul imajı ile örgütsel mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi.
  • * Keçeli, İ. (2022). İlkokul öğretmenlerinin okul iklimi algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • * Korkut, A. (2019). Öğretmenlerin örgütsel mutluluk, örgütsel sinizm ve örgütsel adalet algılarının analizi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi.
  • * Köse, Ö. (2020). Öğretmenlerin algılarına göre okulların DNA profilleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • * Kurkan, G. (2022). Okullarda farklılık ikliminin örgütsel mutluluk ile ilişkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi.
  • Littell, H. J., Corcoran, J., & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analysis. Oxford University.
  • Mahmoudi, M. T., Azar, M., & Bahrami, R. (2019). The impact of organizational happiness on the working life quality; a case study among Isfahan University’s staff. International Journal of Advanced Studies in Humanities and Social Science, 8(3), 255-265. https://www.ijashss.com/article_84372.html
  • Marar, Z. (2011). Mutluluk paradoksu. Kitap Yayınevi.
  • Moccia, S. (2016). Happiness at work. Psychologist Papers, 37(2), 143-151.
  • * Moçoşoğlu, B., & Kaya, A. (2018). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin örgütsel sessizlik ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki: Şanlıurfa ili örneği. Harran Education Journal, 3(1), 52-70. https://doi.org/10.22596/2018.0301.52.70
  • Özdemir, S., Sezgin, F., Şirin, H., Karip, E., & Erkan, S. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimine ilişkin algılarını yordayan değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (38), 213–224. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7798/102134
  • Özocak, A., & Yılmaz, E. (2020). Öğretmenlerin psikolojik güçlendirilmelerinin örgütsel mutluluklarına etkisi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(1), 80-94. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/53990/652741
  • Paschoal, T., & Tamayo, A. (2008). Construction and validation of work well-being scale. Avaliação Psicológica, 7(1), 11-22.
  • Petticrew, M. (2003). Why certain systematic reviews reach uncertain conclusions. British Medical Journal, 326(7392), 756-758.
  • Petticrew, M., & Roberts, H. (2006). Systematic reviews in the social sciences. Blackwell Publishers Ltd.
  • Rothstein, H. R., Sutton, A. J., & Borenstein, M. (2005). Publication bias in meta-analysis: Prevention, assessment and adjustments. John Wiley & Sons.
  • * Sarıbıyık, O. (2022). Öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri ile okul yöneticilerinin liderlik stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Stevenson, B., & Wolfers, J. (2009). The paradox of declining female happiness. American Economic Journal: Economic Policy, 1(2), 190-225.
  • Stavrova, O., Fetchenhauer, D., & Schlösser, T. (2012). Cohabitation, gender, and happiness: A cross-cultural study in thirty countries. Journal of Cross-Cultural Psychology, 43(7), 1063-1081. https://psycnet.apa.org/record/2012-24005-004
  • * Şahin, O. (2022). Okul yöneticilerinin kapsayıcı liderlik davranışları ile rehber öğretmen/psikolojik danışmanların örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Siirt Üniversitesi.
  • * Şensu, G. (2022). Öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Taylor, P., Funk, C., & Craighill, P. (2006). Are we happy yet?. Pew Research Center, 26-39.
  • Thalheimer, W., & Cook, S. (2002). How to calculate effect sizes from published research: A simplified methodology. Work-Learning Research, 1-9.
  • Tösten, R., Avcı, Y. E., & Şahin, S. (2018). The relations between the organizational happiness and the organizational socialization perceptions of teachers: The sample of physical education and sport. European Journal of Educational Research, 7(1), 151-157. https://doi.org/10.12973/eu-jer.7.1.151
  • Uzun, T., & Kesicioglu, O. S. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel mutluluğu ile iş tatminleri ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(29), 39-52. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.210.3
  • Warr, P. (2007). Work, happiness and unhappiness. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Wesarat, P., Sharif, M. Y., & Majid, A. H. (2015). A Conceptual Framework of Happiness at the Workplace. Asian Social Science, 11(2), 78-88. https://doi.org/10.5539/ass.v11n2p78

Öğretmenlerin örgütsel mutluluğunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Bir meta-analiz çalışması

Year 2024, , 222 - 248, 31.05.2024
https://doi.org/10.33400/kuje.1405523

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye’deki öğretmenlerin örgütsel mutluluklarının; cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, branş ve kıdem değişkenlerine göre farklılaşma düzeylerinin meta-analiz yöntemiyle incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda yapılan literatür taramasında 2022 yılı ve öncesinde Türkiye'de üretilmiş olan ve öğretmenlerin örgütsel mutluluğunu inceleyen 63 çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırmada belirlenen ölçütlere uygun olan 25 yayın araştırmaya dâhil edilmiş ve bu araştırmaların verileri yapılan çalışmada kullanılmıştır. Çalışmada etki büyüklüğünün hesaplanmasında “CMA-Comprehensive Meta-Analysis” yazılımından yararlanılmıştır. Çalışmada, yayın yanlılığının olup olmadığını anlamak için huni saçılım grafiği, Begg ve Mazumdar Sıra Korelasyon Testi ve Egger Doğrusal Regresyon Testi kullanılmış ve yayın yanlılığının olmadığı anlaşılmıştır. Verilerin analizinde Hedges’g katsayısı kullanılmış ve güven aralığı % 95 olarak alınmıştır. İncelenen çalışmalar heterojen özellik gösterdiğinden dolayı çalışmaların etki büyüklükleri rastgele etkiler modeline göre hesaplanmıştır. Elde edilen analizler sonucunda cinsiyet açısından erkeklerin (g=.019), medeni durum açısından evli öğretmenlerin (g=.038), eğitim durumu açısından lisansüstü mezunu olan öğretmenlerin (g=.003), branş açısından sınıf öğretmenlerinin (g=.119) ve kıdem değişkeni açısından 21 yıl ve üzeri kıdeme sahip olan öğretmenlerin (g=.115) puanlarının yüksek olduğunu göstermiş ancak bu değerlerin istatistiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna da ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; yıl, yayın türü, bölge, öğretim kademesi ve çalışmada kullanılan ölçek moderatör değişkenlerinin, öğretmenlerin örgütsel mutlulukları açısından hesaplanan etki büyüklüğü değerleri üzerinde anlamlı etkiye (farklılaşmaya) neden olmadıkları belirlenmiştir.

References

  • * Arslan, N. (2021). Öğretmenlerin okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Siirt Üniversitesi.
  • Arslan, Y. (2018). Öğretmenlerin farklılıkların yönetimi yaklaşımlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış doktora tezi). Kocaeli Üniversitesi.
  • Arslan, Y., & Polat, S. (2017). Adaptation of well-being work scale to Turkish. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(4), 603-622. https://doi.org/10.14527/kuey.2017.019
  • * Ateş, M. (2022). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel mutluluk ile örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi.
  • * Ayyıldız, Ş. (2022). İlköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre örgütsel dışlanma ile örgütsel mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • * Aytaç, M. (2021). Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Şanlıurfa örneği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi.
  • * Bayram, S. (2020). Öğretmenlerin örgütsel affedicilik algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T., & Rothstein, H. R. (2009). Introduction to meta-analysis. John Wiley ve Sosns.
  • * Bulut, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel mutluluk algılarının incelenmesi: Bir norm çalışması (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi.
  • Card, N. A. (2011). Applied meta-analysis for social science research: Methodology in the social sciences. Guilford.
  • Chaiprasit, K., & Santidhiraku, O. (2011). Happiness at work of employees in small and medium-sized enterprises, Thailand. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 25, 189-200.
  • Chin, J. M. C. (2007). Meta-analysis of transformational school leadership effects on school outcomes in Taiwan and the USA. Asia Pacific Education Review, 8(2), 166-177. https://eric.ed.gov/?id=EJ776335
  • Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C. (2009). The handbook of research synthesis and meta-analysis (2. ed.). Russell Sage.
  • Corra, M., Carter, S. K., Carter, J. S., & Knox, D. (2009). Trends in marital happiness by gender and race, 1973 to 2006. Journal of Family Issues, 30(10), 1379-1404. https://doi.org/10.1177/0192513X09336
  • Cumming, G. (2012). Understanding the new statistics. Routledge, Taylor and Francis Group.
  • * Çetin, S. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algı düzeyleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi.
  • * Demir, H. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve otantik liderlik algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Demir, R., & Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 347-378. https://doi.org/10.26466/opus.347656
  • Demircan, T. (2019). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Uşak Üniversitesi.
  • * Doğan, Ü. (2021). Öğretmenlerin; okul müdürlerinin kaotik liderlik rollerine ilişkin algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi.
  • Döş, İ. (2013). Mutlu okul. Eğitim ve Bilim, 38(170), 266-280. https://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2029
  • Düzgün, O. (2016). Ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin mutluluk düzeyleri ile sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • * Elmas, E. (2021). Öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ve örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • * Ergüven, H. (2020). Okul müdürlerinin kullandıkları güdüleyici dil ile öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • * Erkuş, H. (2022). Okul müdürlerinin algılanan duygusal zekâları ile öğretmen mutluluğu arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Field, L. K., & Buitendach, J. H. (2011). Happiness, work engagement and organisational commitment of support staff at a tertiary education institution in South Africa. Sa Journal of Industrial Psychology, 37(1),01-10. https://doi.org/10.4102/sajip.v37i1.946
  • Fisher, C. D. (2010). Happiness at work. International Journal of Management, 12(4), 384-412. https://doi.org/10.1111/j.1468-2370.2009.00270.x
  • Greenstein, T. N. (2016). Gender, marital status and life satisfaction. Paper presented at the annual meetings of the American sociological association, Seattle.
  • * Gürbüz, G. (2020). Öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi.
  • * Güzel, H. (2021). Psikolojik danışmanların psikolojik sağlamlıkları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Hedges, L. V., & Olkin, I. (1985). Statistical method for meta-analysis. Academic Press.
  • Hunter, J. E., & Schmidt, F. L. (2000). Fixed effects vs. Random effects meta-analysis models:Implications for cumulative research knowledge. International Journal of Selection and Assessment, 8(4), 275-292.
  • İhtiyaroğlu, N. (2018). Analysing the relationship between happiness, teachers’ level of satisfaction with life and classroom management profiles. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2227-2237. http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2018.061021
  • * İnan, A. S. (2022). İlkokul öğretmenlerinin örgütsel mutluluk ve örgütsel sessizlikleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi.
  • Januwarsono, S. (2015). Analytical of factors determinants of happiness at work case study on PT. PLN (persero) region Suluttengo, Sulawesi, Indonesia. European Journal of Business and Management, 7(8), 9-17. https://iiste.org/Journals/index.php/EJBM/article/view/20937/21502
  • Kabal, D. (2019). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve mutluluk düzeyleri üzerine bir çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • * Kahveci, G., & Köse, Ö. (2019). İlk ve ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre örgütsel sinizmin örgütsel mutluluk üzerindeki rolünün incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 23(79) , 135-156.
  • * Kanat, T. (2022). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel mutluluklarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Gaziantep ili örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi.
  • Karamustafaoğlu, N. (2022). Öğretmen algılarına göre okul imajı ile örgütsel mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi.
  • * Keçeli, İ. (2022). İlkokul öğretmenlerinin okul iklimi algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • * Korkut, A. (2019). Öğretmenlerin örgütsel mutluluk, örgütsel sinizm ve örgütsel adalet algılarının analizi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi.
  • * Köse, Ö. (2020). Öğretmenlerin algılarına göre okulların DNA profilleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • * Kurkan, G. (2022). Okullarda farklılık ikliminin örgütsel mutluluk ile ilişkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi.
  • Littell, H. J., Corcoran, J., & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analysis. Oxford University.
  • Mahmoudi, M. T., Azar, M., & Bahrami, R. (2019). The impact of organizational happiness on the working life quality; a case study among Isfahan University’s staff. International Journal of Advanced Studies in Humanities and Social Science, 8(3), 255-265. https://www.ijashss.com/article_84372.html
  • Marar, Z. (2011). Mutluluk paradoksu. Kitap Yayınevi.
  • Moccia, S. (2016). Happiness at work. Psychologist Papers, 37(2), 143-151.
  • * Moçoşoğlu, B., & Kaya, A. (2018). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin örgütsel sessizlik ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki: Şanlıurfa ili örneği. Harran Education Journal, 3(1), 52-70. https://doi.org/10.22596/2018.0301.52.70
  • Özdemir, S., Sezgin, F., Şirin, H., Karip, E., & Erkan, S. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimine ilişkin algılarını yordayan değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (38), 213–224. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7798/102134
  • Özocak, A., & Yılmaz, E. (2020). Öğretmenlerin psikolojik güçlendirilmelerinin örgütsel mutluluklarına etkisi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(1), 80-94. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/53990/652741
  • Paschoal, T., & Tamayo, A. (2008). Construction and validation of work well-being scale. Avaliação Psicológica, 7(1), 11-22.
  • Petticrew, M. (2003). Why certain systematic reviews reach uncertain conclusions. British Medical Journal, 326(7392), 756-758.
  • Petticrew, M., & Roberts, H. (2006). Systematic reviews in the social sciences. Blackwell Publishers Ltd.
  • Rothstein, H. R., Sutton, A. J., & Borenstein, M. (2005). Publication bias in meta-analysis: Prevention, assessment and adjustments. John Wiley & Sons.
  • * Sarıbıyık, O. (2022). Öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri ile okul yöneticilerinin liderlik stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Stevenson, B., & Wolfers, J. (2009). The paradox of declining female happiness. American Economic Journal: Economic Policy, 1(2), 190-225.
  • Stavrova, O., Fetchenhauer, D., & Schlösser, T. (2012). Cohabitation, gender, and happiness: A cross-cultural study in thirty countries. Journal of Cross-Cultural Psychology, 43(7), 1063-1081. https://psycnet.apa.org/record/2012-24005-004
  • * Şahin, O. (2022). Okul yöneticilerinin kapsayıcı liderlik davranışları ile rehber öğretmen/psikolojik danışmanların örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Siirt Üniversitesi.
  • * Şensu, G. (2022). Öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Taylor, P., Funk, C., & Craighill, P. (2006). Are we happy yet?. Pew Research Center, 26-39.
  • Thalheimer, W., & Cook, S. (2002). How to calculate effect sizes from published research: A simplified methodology. Work-Learning Research, 1-9.
  • Tösten, R., Avcı, Y. E., & Şahin, S. (2018). The relations between the organizational happiness and the organizational socialization perceptions of teachers: The sample of physical education and sport. European Journal of Educational Research, 7(1), 151-157. https://doi.org/10.12973/eu-jer.7.1.151
  • Uzun, T., & Kesicioglu, O. S. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel mutluluğu ile iş tatminleri ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(29), 39-52. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.210.3
  • Warr, P. (2007). Work, happiness and unhappiness. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Wesarat, P., Sharif, M. Y., & Majid, A. H. (2015). A Conceptual Framework of Happiness at the Workplace. Asian Social Science, 11(2), 78-88. https://doi.org/10.5539/ass.v11n2p78
There are 65 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other)
Journal Section Articles
Authors

Yılmaz Sarıer 0000-0002-9245-6026

Publication Date May 31, 2024
Submission Date December 15, 2023
Acceptance Date May 20, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Sarıer, Y. (2024). Öğretmenlerin örgütsel mutluluğunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Bir meta-analiz çalışması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 7(1), 222-248. https://doi.org/10.33400/kuje.1405523



22176

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 2020 yılı itibariyle TR-Dizin tarafından dizinlenmektedir.