Bu çalışma, yabancı dil olarak
İngilizce öğretilen bir sınıfta, öğretmen ile öğrenci arasındaki etkileşimler
sırasında meydana gelen farklı türdeki düzeltici geri bildirimleri ve öğrenci
edimsel çıkarımlarını tespit etmeyi hedeflemektedir. Daha detaylı belirtmek
gerekirse, çalışma sınıf içi etkileşim sırasında hangi düzeltici geri bildirim
türünün daha fazla ortaya çıktığını ve hangi düzeltici geri bildirim türünün en
çok öğrenci edimsel çıkarımına yol açtığını bulmaya çalışmaktadır. Bu soruları
cevaplamak adına, ana dilleri İngilizce olmayan ve 17-18 yaş aralında 10
öğrenci ve ana dili İngilizce olmayan ve bir yıllık öğretim tecrübesi olan bir
öğretmen ile yabancı dil olarak İngilizce öğretimi yapılan bir sınıfta
gözlemsel bir çalışma yapılmıştır. Gözlem sırasında öğrenciler ve öğretmen
arasındaki etkileşim araştırmacı tarafından kayıt altına alınmıştır. Gözlem
sonrasında, video kaydı kâğıda dökülmüş ve COLT Bölüm B (Spada and Fröhlich,
1995) ve Lyster ve Ranta’nın (1997) hata değerlendirme sıralamasının
kombinasyonu baz alınarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, sınıf içi etkileşimler
sırasında düzeltici geri bildirim olarak yeniden biçimlendirmenin (recast –
%52) kullanımında yüksek bir eğilim olduğunu ve en çok öğrenci edimsel
çıkarımına yol açan düzeltici geri bildirim türünün açıklama talebi
(clarification request - %100) olduğunu göstermiştir. Araştırmanın ilk sonucu
daha önceki çalışmalarla benzerlik gösterirken, öğrenci edimsel çıkarımı ile
ilgili olan ikinci sonuç literatürdeki önceki çalışmalardan farklılık
göstermiştir (Lyster and Ranta, 1997). Yine de, bu çalışma küçük örneklem
büyüklüğü, belirli yaş aralığı ve belirli yeterlilik seviyesi ve zaman
bakımından sınırlıdır ve sadece gözlemsel bir çalışmadır. Farklı yaş grubu ve
yeterlilik düzeyindeki öğrencileri, daha uzun süreli ve örneklemi büyük
gruplarla incelemek gelecekte yapılacak olan çalışmalar için faydalı olabilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2019 |
Submission Date | March 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |