Çocuğun eğitim sürecinin süreklilik
kazanması ve çocuğun bu süreci içselleştirebilmesi için ailenin eğitim
paydaşlarıyla birlikte hareket etmesi gerekmektedir. Çocuğun eğitim sürecine
ailenin de dâhil edilmesinde öğretmenlerin kritik bir rolü bulunmaktadır. Bu
bilgiler doğrultusunda çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin aile
katılımına yönelik algılarını derinlemesine incelemektir. Araştırmanın çalışma
grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Şırnak ilinin, Silopi ilçesinde Milli
Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 36 okul
öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacılar
tarafından oluşturulan yarı-yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Elde
edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak okul
öncesi öğretmenlerinin ailelerle iletişim kuramama ve deneyim eksikliği
nedeniyle aile eğitimini önemsemediği ve aile eğitimi uygulamalarında yetersiz
olduğu belirlenmiştir. Aile eğitiminin istendik düzeyde olmamasının temel
nedenleri arasında ortak iletişim dilinin yeterince kullanılamaması, ailenin
çok çocuklu yapıya sahip olması ve öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin az
olması yer almaktadır.
In order for the child's education process to become
permanent and the child can internalize this process, the family should act
together with the education stakeholders. Teachers have a critical role in
involving the family in the child's educational process. The purpose of this
study is to examine the perceptions of preschool teachers about family
participation in depth. The study group consists of 36 pre-school teachers who
work in pre-school education institutions in Silopi district of Şırnak province
in the 2018-2019 academic year. The data were collected by the researchers in a
semi-structured interview form. The data were analyzed by content analysis
technique. As a result, it was determined that pre-school teachers did not care
about family education due to lack of communication with families and lack of
experience and they were insufficient in family education practices. The main
reasons for the lack of family education are the inadequate use of the common
communication language, the fact that the family has many children and the
teachers are in the first years of their profession
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2019 |
Submission Date | March 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |