This |
Bu
makale, lise öğrencilerinin Türkiye'de yabancı dil öğreniminde anadil kullanım
miktarları ve salt İngilizce kullanımına yönelik tutumlarına ilişkin bir
çalışmanın sonuçlarını sunmaktadır. Katılımcılar Türkiye'nin kuzeybatı
bölgesindeki farklı devlet liselerine devam eden ve İngilizce seviyeleri orta
derece olan toplam 30 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın amacı; İngilizce
derslerinde (a) öğrencilerin farklı muhataplar arasındaki Türkçe kullanım
miktarını, (b) öğrencilerin belirli bağlamlarda Türkçe kullanım miktarlarını,
(c) öğrencilerin salt İngilizce kullanımına ilişkin tutumlarını ve (d)
öğrencilerin belirli bağlamlarda salt İngilizce kullanımına yönelik tutumlarını
incelemektir. Temel veri toplama aracı anket iken birincil veri formunu
desteklemek için katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşme de
yapılmıştır. Anket sonuçlarına göre
öğrencilerin yalnızca İngilizce kullanımına yönelik tutumları incelendiğinde
yabancı dile azami şekilde maruz kalmanın önemli olduğuna inandıkları için
öğretmenin her koşulda yalnızca İngilizce konuşması gerektiğini belirttikleri
görülmüştür. Fakat aynı zamanda anadilin de İngilizce öğrenimi sırasında
kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir. Anadilin kullanım alanları
incelendiğinde ise öğrencilerin en çok dilbilgisi açıklamaları ve test veya
ödevlerin detayları ile ilgili talimatlar verilirken anadilde açıklamaya ihtiyaç
duydukları görülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşme sonuçları ise yabancı dili
öğrenme sürecini kolaylaştırmasının yanı sıra, anadil kullanımının eleştirel
bir bakış açısı ile kimlik sorunuyla ilişkilendirildiğini göstermiştir.
Öğrencilerin Türkçe’ye geçiş ihtiyaçları ile ilgili diğer yorumlar da
tartışılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | February 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |