Eğitim teknolojisi öğrenme süreçlerinde önemli bir rol oynamakta bilişsel, duyuşsal, psikomotor alanlar için öğretmenlerin ihtiyaç duydukları ortam, uygulama ve materyalleri sağlamaktadır. Haptik teknolojiler, özellikle psikomotor öğrenme alanında önemli olanaklar sunmaktadır. Bu araştırmayla, piyano çalmayı yeni öğrenenler için günlük etkinlikler sırasında pasif haptik öğrenme yoluyla dokunsal arayüz entegre edilmiş bir eldivenin piyano eğitimi için etkililiğinin sınanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda sağ elde kullanılan ve öğrenene birim zamanda tek nota tuşlanacak şekilde titreşimler yollayan bir eldiven kullanılmıştır. Araştırma kapsamında nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı zenginleştirilmiş desen kullanılmıştır. Öğrencilerin notaları ve nota sürelerini doğru çalabilme ve doğru parmaklarla çalabilme gibi becerilerini karşılaştırmak amacıyla eşit – zaman örneklemli model kullanılmıştır. Bununla birlikte nitel yöntemde ise öğrenciler ile sürece yönelik görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler ve uygulama süreci video kayıtları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) ve Müzik Eğitimi bölümünden öğrenciler gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın sonucunda katılımcıların notaları doğru çalabilme ve doğru parmaklarla çalabilme gibi ölçütlerine göre haptik eldiven veya piyano ile uygulama arasında bir farklılık bulunamamıştır. Ancak, eldivenin piyano çalmadan önce parmakları açmada iyi bir alıştırma aracı ve parmak açıcı olabileceği ve parmak numaralarının daha iyi kavranmasında yardımcı olabileceği ve görüşlere göre eldivenin öğrenmeyi kolaylaştırma, zamandan tasarruf etme, çalışmalara yardımcı olma ve verilen süreden daha kısa sürede şarkıyı çözme gibi etkilerinin olduğu belirlenmiştir.
Aksaray Üniversitesi
2017/40
Educational technology plays an important role in learning processes; provides the environment, practice and materials that teachers need for cognitive, affective, and psychomotor areas. Haptic technologies offer significant opportunities especially in the field of psychomotor learning. With this research, it is aimed to explore the effectiveness of a haptic glove for piano education. A haptic glove was used in the right hand and vibrations were sent to the learner. Within the scope of the study, an enriched pattern was used which combined both qualitative and quantitative methods. In order to compare the skills of the students such as playing the notes correctly and with correct fingers, an equal-time sample model was used. In the qualitative method, however, process focused interviews were conducted with the students. The interviews and the implementation process were carried out with video recordings. Students from the Department of Computer Education and Instructional Technology and Music Education participated in the study voluntarily. According to the results of the study, there was no difference between the implementation of haptic glove or piano with respect to the criteria such as playing the notes correctly and playing with the correct fingers. However, it was determined that the glove could be a good exercise tool and finger opener for opening the fingers before the piano playing and could help to better understand the finger numbers and according to opinions haptic glove had effects such as facilitating learning, saving time, assisting with studies and solving the song in less than the given time.
2017/40
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 2017/40 |
Publication Date | November 30, 2021 |
Submission Date | June 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 2 |