Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde kodlama eğitimine ilişkin Türkiye’de yapılan bilimsel çalışmaların sistematik inceleme yöntemi ile incelenerek, konu ile ilgili araştırmaların yöntemsel eğilimlerinin, konularının, incelenen değişkenlerinin ve temel bulgularının ortaya çıkarılmasıdır. Bu doğrultuda, YÖK Tez Merkezi, TR Dizin ve Google Akademik veri tabanları üzerinde yapılan aramalar sonucunda belirlenen 30 çalışma (14 Tez, 14 Makale ve 2 Konferans Bildirisi), içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, okul öncesi dönemde kodlama eğitimine ilişkin Türkiye’de yapılan çalışma sayısında istenen düzeyde olmasa da son yıllarda artış olduğu tespit edilmiştir. İncelenen çalışmalarda en çok nitel ve nicel araştırma desenlerinin kullanıldığı ve örneklem grubu olarak genellikle 5-6 yaş arasındaki okul öncesi öğrencilerinin seçildiği belirlenmiştir. İncelenen çalışmaların, çoğunlukla sınıf ortamında, kodlama derslerinde ve 8 ile 10 hafta arasında süren uygulamalarla gerçekleştirildiği tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmalarda kodlama eğitimi ile genellikle algoritma tasarımı, sıralama, döngü, komut ve koşul gibi kodlama sürecinin temel kavramlarının öğretildiği görülmüştür. Bunlara ek olarak, çalışmalarda en çok problem çözme becerisi değişkeninin araştırıldığı ve sıklıkla bilgisayarsız kodlama etkinliklerinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca, robotik kodlamada en çok Bee-Bot aracının, blok tabanlı kodlamada ise en çok code.org platformunun kullanıldığı belirlenmiştir. İncelenen çalışmalar sonucunda, okul öncesi dönemde kodlama eğitiminin en sık belirtilen avantajının öğrencilere problem çözme becerisinin kazandırılması, en sık belirtilen zorluğunun ise döngü yapıları konusunun öğrencilerin anlamakta zorluk yaşamaları olduğu tespit edilmiştir. Son olarak sistematik incelemeden elde edilen bulgular doğrultusunda uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
This study aims to reveal the methodological tendencies and basic findings by examining the scientific studies conducted in Turkey on coding education in the pre-school period with the systematic review method. In this direction, 30 studies determined as a result of searches on YÖK Thesis Center, TR Directory and Google Academic databases were analyzed by the content analysis method. As a result of the study, it has been determined that the number of studies conducted in Turkey on coding education in the pre-school period has increased in recent years. However, it is not at the desired level. It was determined that the most qualitative and quantitative research designs were used in the studies examined, and pre-school students between the ages of 5-6 were chosen as the sample group. In addition to these, it was determined that the most problem-solving skill variable was investigated in the studies, and non-computer coding activities were frequently used. In addition, it was determined that the Bee-Bot tool was used the most in robotic coding, and the code.org platform was used most in block-based coding. Finally, as a result of the studies examined, it has been determined that the most frequently stated advantage of coding education in the pre-school period is that students gain problem-solving skills. On the other hand, the most commonly indicated difficulty is that students have problems understanding the subject of loop structures.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | January 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |