Research Article
BibTex RIS Cite

7. Sınıf Öğrencilerinin Düzlemdeki Doğrular İle İlgili Hata ve Kavram Yanılgısı Türleri

Year 2011, Volume: 4 Issue: 1, 17 - 31, 29.07.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ‘aynı düzlemde üç doğrunun
birbirine göre durumlarını belirleme ve inşa etme’ ile ilgili hata ve kavram yanılgılarını tespit
ederek giderilmesi için öneriler sunmaktır. Matematiğin temel öğrenme alanlarından geometri
öğrenme alanına ait konularda sıklıkla güçlük yaşanması, bu konulardaki hata ve kavram
yanılgılarını belirlemenin ve giderilmesi için yapılabileceklerin araştırılmasının önemini ortaya
çıkarmıştır. İlköğretim 7. sınıf öğretim programında geometri konularının ilki ve temeli olan
“Doğrular ve Açılar” konusunda düzlemdeki doğrulara ait hata ve kavram yanılgılarının
belirlenmesi ve analizinin diğer geometri konularının da doğru öğrenilmesine katkı sağlayacağı
düşünülmüştür.
Araştırmanın örneklemini; Düzce iline bağlı üç ilköğretim okulundan toplam 60 adet 7. sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından ‘aynı düzlemde olan üç doğrunun birbirine göre
durumlarını belirleme ve inşa etme’ ile ilgili hata ve kavram yanılgıları teşhis testi hazırlanmıştır.
Teşhis testi bu kazanımla ilgili 5 sorudan oluşmaktadır.
Araştırma verileri SPSS 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi
aşamasında yüzde ve frekans tablolarından yararlanılmıştır. Ayrıca her soru için hata ve kavram
yanılgısı olan öğrencilerin ne tür hata ve kavram yanılgılarının olduğu tespit edilerek kategorilere
ayrılmıştır. Bazı hatalar ve kavram yanılgıları araştırmacı tarafından taranarak her bir sorunun
ardına eklenmiştir. 

References

  • Aydın S, Yeşilyurt M 2007. Matematik öğretiminde kullanılan dile ilişkin öğrenci görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.esosder.org ISSN:1304-0278. 6(22): 90-100.
Year 2011, Volume: 4 Issue: 1, 17 - 31, 29.07.2011

Abstract

References

  • Aydın S, Yeşilyurt M 2007. Matematik öğretiminde kullanılan dile ilişkin öğrenci görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.esosder.org ISSN:1304-0278. 6(22): 90-100.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Safiye Yılmaz

Ferhad H. Nasibov This is me

Publication Date July 29, 2011
Submission Date September 18, 2017
Published in Issue Year 2011 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, S., & Nasibov, F. H. (2011). 7. Sınıf Öğrencilerinin Düzlemdeki Doğrular İle İlgili Hata ve Kavram Yanılgısı Türleri. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 17-31.