Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ‘aynı düzlemde üç doğrunun
birbirine göre durumlarını belirleme ve inşa etme’ ile ilgili hata ve kavram yanılgılarını tespit
ederek giderilmesi için öneriler sunmaktır. Matematiğin temel öğrenme alanlarından geometri
öğrenme alanına ait konularda sıklıkla güçlük yaşanması, bu konulardaki hata ve kavram
yanılgılarını belirlemenin ve giderilmesi için yapılabileceklerin araştırılmasının önemini ortaya
çıkarmıştır. İlköğretim 7. sınıf öğretim programında geometri konularının ilki ve temeli olan
“Doğrular ve Açılar” konusunda düzlemdeki doğrulara ait hata ve kavram yanılgılarının
belirlenmesi ve analizinin diğer geometri konularının da doğru öğrenilmesine katkı sağlayacağı
düşünülmüştür.
Araştırmanın örneklemini; Düzce iline bağlı üç ilköğretim okulundan toplam 60 adet 7. sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından ‘aynı düzlemde olan üç doğrunun birbirine göre
durumlarını belirleme ve inşa etme’ ile ilgili hata ve kavram yanılgıları teşhis testi hazırlanmıştır.
Teşhis testi bu kazanımla ilgili 5 sorudan oluşmaktadır.
Araştırma verileri SPSS 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi
aşamasında yüzde ve frekans tablolarından yararlanılmıştır. Ayrıca her soru için hata ve kavram
yanılgısı olan öğrencilerin ne tür hata ve kavram yanılgılarının olduğu tespit edilerek kategorilere
ayrılmıştır. Bazı hatalar ve kavram yanılgıları araştırmacı tarafından taranarak her bir sorunun
ardına eklenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2011 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 1 |