Medya, geçmişin kendi kabul ettiği resmi aracılığıyla toplumsal hafızanın yapılandırılmasına katkıda bulunur. Kimi zaman seçici ve kasıtlı bir unutmayı teşvik ederek ‘yapısal amnezi’yi güçlendirir, bazense toplumsal oydaşımı sağlamak adına, geçmişin bazı olayları gündemde tutulur, unut(tur)ulmasına izin verilmez. Ancak her şekilde, geçmiş seçici bir yapılandırılmaya maruz kalır. Kitle iletişim araçlarının geçmiş bilgisini inşa edişi ve toplumsal hafızayı etkileme kanalları, bu makalenin temel konusunu oluşturmaktadır.
Media contribute in the reconstruction of collective memory through the self-images of the past. They strengthen ‘structural amnesia’ by encouraging selective forgetting, or construct agenda on purposely selected events in order to maintain solidarity and provide cohesion. In every case, the past is constructed selectively. The aim of this article is to probe the ways in which media reconstruct the past and mold collective memory
Media collective memory social remembering and forgetting historical memory cultural memory.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 13 (1) Sayı: 25 |