Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Representation of Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası in the Press: An analysis in the Context of Globalization and National Identy

Yıl 2010, Cilt: 13 (1) Sayı: 25, 69 - 101, 01.06.2010

Öz

This study aims to examine the changing representation of The Week of Economy and Indigenous Goods Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası in the press, in the context of national identity and globalization. The study firstly demonstrates by analyzing discourse in  the three most-widely circulated newspapers published in 1930-1932 how in the 1930s, the development of a state-led, closed economic policy gave rise to endorsement of Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası. The analysis then turns to the period 1980-1982, when the integration of Turkey into globalization process started, and the emergence of globalization in Turkey created a dramatically different economical and cultural context for the newspaper coverage of the event.

Kaynakça

  • Bali, Rıfat (2002). “ Tek Parti Döneminde Gazete Tirajları.” Tarih ve Toplum (221): 18- 19.
  • Başkaya, Fikret (1986). Türkiye Ekonomisinde İki Bunalım Dönemi – Devletçilikten 24 Ocak Kararlarına. Ankara: Birlik.
  • Baudrillard, Jean (1997). Tüketim Toplumu. Çev., H. Deliceçaylı ve F. Keskin. İstanbul: Ayrıntı.
  • Bilgin, Nuri (1997). Cumhuriyet Demokrasi ve Kimlik. İstanbul: Bağlam.
  • Boratav, Korkut (1995). 1980’li Yıllarda Türkiye’de Sosyal Sınıflar ve Bölüşüm. İstanbul: Gerçek.
  • Boratav, Korkut (2005). Türkiye İktisat Tarihi: 1908-2002. Ankara: İmge.
  • Çağaptay, Soner (2003). “Otuzlarda Türk Milliyetçiliğinde Irk, Dil ve Etnisite.” Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik. Tanıl Bora (der.) içinde. İstanbul:

Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası’nın Basındaki Temsili: Küreselleşme ve Ulusal Kimlik Bağlamında Bir İnceleme

Yıl 2010, Cilt: 13 (1) Sayı: 25, 69 - 101, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmada, Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası’nın yazılı basındaki temsilinin, ulusal kimlik ve küreselleşme bağlamında ele alınması amaçlanmaktadır. Hafta’nın basındaki temsili, 1930-1932 yıllarının en yüksek tirajlı üç gazetesi kapsamında ve söylem analizi yöntemiyle öncelikle 1930’ların devletçi ve korumacı politikaları ışığında sorgulanacaktır. Ardından Türkiye’nin küresel ekonomiye entegre oluşunun alt yapısının oluşturulduğu ve ülkedeki ekonomik ve kültürel ortamın radikal bir şekilde değişmeye başladığı 1980-1982 dönemi ele alınacak ve Hafta’nın basındaki temsilinin nasıl bir değişim geçirdiği tartışılacaktır.

Kaynakça

  • Bali, Rıfat (2002). “ Tek Parti Döneminde Gazete Tirajları.” Tarih ve Toplum (221): 18- 19.
  • Başkaya, Fikret (1986). Türkiye Ekonomisinde İki Bunalım Dönemi – Devletçilikten 24 Ocak Kararlarına. Ankara: Birlik.
  • Baudrillard, Jean (1997). Tüketim Toplumu. Çev., H. Deliceçaylı ve F. Keskin. İstanbul: Ayrıntı.
  • Bilgin, Nuri (1997). Cumhuriyet Demokrasi ve Kimlik. İstanbul: Bağlam.
  • Boratav, Korkut (1995). 1980’li Yıllarda Türkiye’de Sosyal Sınıflar ve Bölüşüm. İstanbul: Gerçek.
  • Boratav, Korkut (2005). Türkiye İktisat Tarihi: 1908-2002. Ankara: İmge.
  • Çağaptay, Soner (2003). “Otuzlarda Türk Milliyetçiliğinde Irk, Dil ve Etnisite.” Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik. Tanıl Bora (der.) içinde. İstanbul:
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyo-Televizyon, Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nurhan Kavaklı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 13 (1) Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Kavaklı, N. (2010). Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası’nın Basındaki Temsili: Küreselleşme ve Ulusal Kimlik Bağlamında Bir İnceleme. Kültür Ve İletişim, 13 (1)(25), 69-101.