This study aims to examine the changing representation of The Week of Economy and Indigenous Goods Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası in the press, in the context of national identity and globalization. The study firstly demonstrates by analyzing discourse in the three most-widely circulated newspapers published in 1930-1932 how in the 1930s, the development of a state-led, closed economic policy gave rise to endorsement of Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası. The analysis then turns to the period 1980-1982, when the integration of Turkey into globalization process started, and the emergence of globalization in Turkey created a dramatically different economical and cultural context for the newspaper coverage of the event.
Globalization national identity capital national culture nation-state
Bu çalışmada, Tasarruf ve Yerli Mallar Haftası’nın yazılı basındaki temsilinin, ulusal kimlik ve küreselleşme bağlamında ele alınması amaçlanmaktadır. Hafta’nın basındaki temsili, 1930-1932 yıllarının en yüksek tirajlı üç gazetesi kapsamında ve söylem analizi yöntemiyle öncelikle 1930’ların devletçi ve korumacı politikaları ışığında sorgulanacaktır. Ardından Türkiye’nin küresel ekonomiye entegre oluşunun alt yapısının oluşturulduğu ve ülkedeki ekonomik ve kültürel ortamın radikal bir şekilde değişmeye başladığı 1980-1982 dönemi ele alınacak ve Hafta’nın basındaki temsilinin nasıl bir değişim geçirdiği tartışılacaktır.
Küreselleşme ulusal kimlik sermaye ulusal kültür ulus-devlet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 13 (1) Sayı: 25 |