Bu çalışma 1945–1960 arasındaki dönemde National Geographic Magazine’in yayımladığı Türkiye ile ilgili yazılarda modernleşen Türkiye imgesinin nasıl kurulduğunu tartışmaktadır. Derginin temsil stratejilerini ortaya koymak için modernleşme kuramının temel varsayımları ve Amerika Birleşik Devletleri’nin dış politika söylemi kullanılmıştır. National Geographic Magazine, kendisini her ne kadar gerçeğin basit bir yansıması olarak sunsa da savaş sonrası dönemde ABD’nin kültürel, politik ve ekonomik gündemleri derginin söylemiyle iç içe geçmiştir. Dergide yayımlanan makalelerde Türkiye geleneksel/modern ikiliği içinden ele alınmış ve Türkiye’nin ilerlemesi eski, geleneksel Türkiye’den uzaklaşmasıyla ölçülmüştür.
National Geographic Magazine modernleşme kuramı temsil fotoğraf ABD dış politikası
This paper examines how the image of modernizing Turkey is constructed in the National Geographic Magazine’s coverage of Turkey between 1945 and 1960. The main assumptions of modernisation theory and the US foreign policy discourse are employed to analyse the magazine’s visual and textual strategies of representation. While the National Geographic represents itself as a simple and objective mirror of reality about the World, American cultural and political-economic currents of the post-World War II period were intertwined the magazine’s discourse. In the NG’s articles, binary opposition of traditional/modern is used to depict Turkey and Turkey’s progress is measured by the steps it takes away from the old, traditional Turkey
National Geographic Magazine modernisation theory representation photography foreign policy of the USA
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 16 (1) Sayı: 31 |