Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2006, Volume: 9 (2) Issue: 18, 107 - 141, 10.07.2006

Abstract

The meanings which are contained by the concept of authority appearing at TV series En Son Babalar
Duyar and concreting at Mehmet Usta's personality reveal that authority is squeezed into modern
life styles with traditional relations. For this reason, complex structure of modern family life leaning
on benefit, and patriarchal traditional family life including idea of respect, fidelity, sacredness
comprise a paradox as a symbolic authority which is represented by father and the necessity of
father's authority. The matter is not only reducing the respect to father's authority and personality
but also the possible changes on nucleus family since moral corruption appears on relations between
mother·father and father·children on reducing father's authority

References

  • Arendt, Hannah (1994). Folio Culture. http://agora.qc.ca/encyclopedie/index.nsf/ Impression/ Autorite. (Erişim tarihi: 18.03.2006).
  • Baudrillard, Jean (1997). Tüketim Toplumu. Çev, Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin. İstanbul: Ayrıntı
  • Bayram, Nazlı (1997). "İnsanı Üzen, Eğlenceli Bir Film." Sinema Yazıları. Seçil Büker. (der. ve yay. haz.) içinde. Ankara: Doruk. 21-37.

En Son Babalar Duyar Dizisinde Geleneksel Baba Otoritesinin Temsil Edilişi ve Sorgulanışı

Year 2006, Volume: 9 (2) Issue: 18, 107 - 141, 10.07.2006

Abstract

En Son Babalar Duyar adlı TV dizisinde karşımıza çıkan ve Mehmet Usta'nın kişiliğinde cisimleşen
"otorite" kavramının içerdiği anlamlar, özellikle bu otoriteyi üreten geleneksel ilişkiler ve yaşama
biçimi ile modern yaşama biçimi ve ilişkileri arasında sıkışıp kalmış bir otoriteyi açığa vurmaktadır.
Bu nedenledir ki, bir yandan, temelinde saygı, vefa borcu, minnet duygusu ve belli ölçüde de kutsallık
kavramlarını barındıran ataerkil geleneksel aile yaşamı ile günümüz modern aile yaşamının çıkara
dayalı "sevgisiz" bir birlikteliği öngören karmaşık yapısı, babanın temsil ettiği simgesel otoriteyi ve
bu otoriteye duyulan ihtiyacı haklı kılmak gibi bir paradoksu da içinde taşımaktadır. Söz konusu olan
şey, artık sadece babanın kimliğine ve otoritesine duyulan saygının azalması değil, aynı zamanda
babanın otoritesinin hükmetme alanlarının gitgide daralmasına bağlı olarak, özellikle anne-baba ve
baba-çocuklar arası ilişkilerde meydana gelen ahlaki gedik ve yarılmaların geleceğin çekirdek aile
yapısında ne tür değişimlere yol açacağıdır.

References

  • Arendt, Hannah (1994). Folio Culture. http://agora.qc.ca/encyclopedie/index.nsf/ Impression/ Autorite. (Erişim tarihi: 18.03.2006).
  • Baudrillard, Jean (1997). Tüketim Toplumu. Çev, Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin. İstanbul: Ayrıntı
  • Bayram, Nazlı (1997). "İnsanı Üzen, Eğlenceli Bir Film." Sinema Yazıları. Seçil Büker. (der. ve yay. haz.) içinde. Ankara: Doruk. 21-37.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies, Radio-Television, Cultural Studies, Regional Studies
Journal Section Research Article
Authors

Hüseyin Köse This is me

Publication Date July 10, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 9 (2) Issue: 18

Cite

APA Köse, H. (2006). En Son Babalar Duyar Dizisinde Geleneksel Baba Otoritesinin Temsil Edilişi ve Sorgulanışı. Kültür Ve İletişim, 9 (2)(18), 107-141.