Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2006, Cilt: 9 (2) Sayı: 18, 107 - 141, 10.07.2006

Öz

The meanings which are contained by the concept of authority appearing at TV series En Son Babalar
Duyar and concreting at Mehmet Usta's personality reveal that authority is squeezed into modern
life styles with traditional relations. For this reason, complex structure of modern family life leaning
on benefit, and patriarchal traditional family life including idea of respect, fidelity, sacredness
comprise a paradox as a symbolic authority which is represented by father and the necessity of
father's authority. The matter is not only reducing the respect to father's authority and personality
but also the possible changes on nucleus family since moral corruption appears on relations between
mother·father and father·children on reducing father's authority

Kaynakça

  • Arendt, Hannah (1994). Folio Culture. http://agora.qc.ca/encyclopedie/index.nsf/ Impression/ Autorite. (Erişim tarihi: 18.03.2006).
  • Baudrillard, Jean (1997). Tüketim Toplumu. Çev, Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin. İstanbul: Ayrıntı
  • Bayram, Nazlı (1997). "İnsanı Üzen, Eğlenceli Bir Film." Sinema Yazıları. Seçil Büker. (der. ve yay. haz.) içinde. Ankara: Doruk. 21-37.

En Son Babalar Duyar Dizisinde Geleneksel Baba Otoritesinin Temsil Edilişi ve Sorgulanışı

Yıl 2006, Cilt: 9 (2) Sayı: 18, 107 - 141, 10.07.2006

Öz

En Son Babalar Duyar adlı TV dizisinde karşımıza çıkan ve Mehmet Usta'nın kişiliğinde cisimleşen
"otorite" kavramının içerdiği anlamlar, özellikle bu otoriteyi üreten geleneksel ilişkiler ve yaşama
biçimi ile modern yaşama biçimi ve ilişkileri arasında sıkışıp kalmış bir otoriteyi açığa vurmaktadır.
Bu nedenledir ki, bir yandan, temelinde saygı, vefa borcu, minnet duygusu ve belli ölçüde de kutsallık
kavramlarını barındıran ataerkil geleneksel aile yaşamı ile günümüz modern aile yaşamının çıkara
dayalı "sevgisiz" bir birlikteliği öngören karmaşık yapısı, babanın temsil ettiği simgesel otoriteyi ve
bu otoriteye duyulan ihtiyacı haklı kılmak gibi bir paradoksu da içinde taşımaktadır. Söz konusu olan
şey, artık sadece babanın kimliğine ve otoritesine duyulan saygının azalması değil, aynı zamanda
babanın otoritesinin hükmetme alanlarının gitgide daralmasına bağlı olarak, özellikle anne-baba ve
baba-çocuklar arası ilişkilerde meydana gelen ahlaki gedik ve yarılmaların geleceğin çekirdek aile
yapısında ne tür değişimlere yol açacağıdır.

Kaynakça

  • Arendt, Hannah (1994). Folio Culture. http://agora.qc.ca/encyclopedie/index.nsf/ Impression/ Autorite. (Erişim tarihi: 18.03.2006).
  • Baudrillard, Jean (1997). Tüketim Toplumu. Çev, Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin. İstanbul: Ayrıntı
  • Bayram, Nazlı (1997). "İnsanı Üzen, Eğlenceli Bir Film." Sinema Yazıları. Seçil Büker. (der. ve yay. haz.) içinde. Ankara: Doruk. 21-37.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon, Kültürel çalışmalar, Bölgesel Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Köse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 (2) Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Köse, H. (2006). En Son Babalar Duyar Dizisinde Geleneksel Baba Otoritesinin Temsil Edilişi ve Sorgulanışı. Kültür Ve İletişim, 9 (2)(18), 107-141.