Günümüzün işletmeler ilgili paydaşlarıyla uzun süreli ilişkiler kurmayı planlamakta ve bunun
için çalışmalar yapmaktadırlar. Ekonomik, sosyal, politik değişimlerin hızla yaşandığı
günümüzde pazar koşulları her geçen gün zorlaşmakta ve kurumlar dünden daha fazla kamu
desteğine-katılımına ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle de birçok kaynakta bu uzun vadeli iyi
niyet temelli bağlılığın başlangıcı olarak Public Engagement (kamusal destek-katılım)
kavramının önemi vurgulanmakta ve bunu sağlama yöntemleri tartışılmaktadır.
Kurum ve ilgili hedef kitlesi arasında geleceğe yönelik kurulacak uzun süreli bağlılığın nişanı
kurumun kamuya yönelik yükümlülüklerini yerine getirme vaadi ile başlar. Kurumların halkın
desteğini alması oldukça gereklidir. Public Engagement kavramı dilimize kamusal destek karar
alma süreçlerine kamusal katılım olarak çevrilmektedir. Burada kastedilen kamu tanımı,
aslında kurumun ilişkide olduğu tüm paydaşlarını kapsar. Katılım kelimesi anlamı: Bir süreç ya
da bir durum içinde istençli ve eylemli olarak bir işi üstlenme ya da bir olayda etkin olma
anlamındadır.
Günümüz posttruth çağında kurumlara yönelik kamusal destek-katılım kurum ve kamu
arasında kurulan ilişkinin güven ve memnuniyet temelinde gelişmesine bağlıdır. Kuruma
yönelik hissedilen güven ve memnuniyet kurumsal iletişimin doğruluğu, şeffaflığı ve sürekliliği
ile mümkündür. Kamunun kuruma destek- katılım göstermesi halkla ilişkilerin arabuluculuk
etkisiyle mümkündür. Bu çalışmanın amacı; Kamunun güven duyduğu dürüst olarak algıladığı
kurumlara yönelik desteği ve destekleyici davranışları arasındaki pozitif ilişkiyi ortaya
koymaktır. Kurumun algılanan şeffaf iletişimi, dürüst iletişimi, kamu nezdinde güven ve
memnuniyeti arttıracak, kurum ve kurumun ilgili hedef kitlesinin bir araya gelmesini
kolaylaştıracaktır. Bu araştırma, kamusal destek ve katılımı yaratmada gerçeklerin, gerçeğe
karşı güvenin oluşmasında kurumdan beklenenleri belirlemek ve kurumlara yönelik bağlılığı ve
desteği kavramsallaştırmak ve ölçmek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma ayrıca, halkla ilişkilerin
kurumlara yönelik kamu nezdinde gerçeklik ve güven algısına etkisini ve kamu desteğinin
sağlanmasındaki aracılığını incelemektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 4 |