Research Article
BibTex RIS Cite

BAĞLILIK VE DÜRÜSTLÜK

Year 2019, Volume: 27 Issue: 4, 99 - 112, 30.12.2019

Abstract

Günümüzün işletmeler ilgili paydaşlarıyla uzun süreli ilişkiler kurmayı planlamakta ve bunun
için çalışmalar yapmaktadırlar. Ekonomik, sosyal, politik değişimlerin hızla yaşandığı
günümüzde pazar koşulları her geçen gün zorlaşmakta ve kurumlar dünden daha fazla kamu
desteğine-katılımına ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle de birçok kaynakta bu uzun vadeli iyi
niyet temelli bağlılığın başlangıcı olarak Public Engagement (kamusal destek-katılım)
kavramının önemi vurgulanmakta ve bunu sağlama yöntemleri tartışılmaktadır.
Kurum ve ilgili hedef kitlesi arasında geleceğe yönelik kurulacak uzun süreli bağlılığın nişanı
kurumun kamuya yönelik yükümlülüklerini yerine getirme vaadi ile başlar. Kurumların halkın
desteğini alması oldukça gereklidir. Public Engagement kavramı dilimize kamusal destek karar
alma süreçlerine kamusal katılım olarak çevrilmektedir. Burada kastedilen kamu tanımı,
aslında kurumun ilişkide olduğu tüm paydaşlarını kapsar. Katılım kelimesi anlamı: Bir süreç ya
da bir durum içinde istençli ve eylemli olarak bir işi üstlenme ya da bir olayda etkin olma
anlamındadır.
Günümüz posttruth çağında kurumlara yönelik kamusal destek-katılım kurum ve kamu
arasında kurulan ilişkinin güven ve memnuniyet temelinde gelişmesine bağlıdır. Kuruma
yönelik hissedilen güven ve memnuniyet kurumsal iletişimin doğruluğu, şeffaflığı ve sürekliliği
ile mümkündür. Kamunun kuruma destek- katılım göstermesi halkla ilişkilerin arabuluculuk
etkisiyle mümkündür. Bu çalışmanın amacı; Kamunun güven duyduğu dürüst olarak algıladığı
kurumlara yönelik desteği ve destekleyici davranışları arasındaki pozitif ilişkiyi ortaya
koymaktır. Kurumun algılanan şeffaf iletişimi, dürüst iletişimi, kamu nezdinde güven ve
memnuniyeti arttıracak, kurum ve kurumun ilgili hedef kitlesinin bir araya gelmesini
kolaylaştıracaktır. Bu araştırma, kamusal destek ve katılımı yaratmada gerçeklerin, gerçeğe
karşı güvenin oluşmasında kurumdan beklenenleri belirlemek ve kurumlara yönelik bağlılığı ve
desteği kavramsallaştırmak ve ölçmek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma ayrıca, halkla ilişkilerin
kurumlara yönelik kamu nezdinde gerçeklik ve güven algısına etkisini ve kamu desteğinin
sağlanmasındaki aracılığını incelemektir.

References

  • McMullan, J., (1972). News, Truth and Recognition of Corporate Crime. Canadian Journal of Criminology and Criminal Justice,. Ss: 923-930
  • Gonzalez, Jose Ignacio Nino (2017). Public Opinion And Infoxication In The Networks: Fundementals Of Post-Truth. (Vivat Academia. İletişim dergisi-Vivat Academia. Revista de Comunicación.). Sayı:139. Eylül. Ss.: 83-94.
  • Osborne P. (2006). Servants of the Truth in ed. Hobsbawm J. Where the Truth Lies. London; Atlantic Books.
  • O’Neill O. (2002). A Question of Trust – Trust and Transparency. BBC; Reith Lecture 4.
  • Davies, F. (2008) Public relations and journalism: truth, trust, transparency and integrity. Occasional Working Paper Series, 1 (1). Ss. 1-15
  • Sochowski, N, B. (2011). Public Engagement, Media Relations And The Future Of The PR Industry. University Of South California. Yüksek Lisans Tezi. Ss: 11-5
  • McGowan, William A. (2004). Public Talks Real Choices: A Case Study Of A Model For Public Engagement. University of Delaware, Doktora Tezi. Ss. 19-24
  • Kang, M. (2011). Toward A Model Of Engaged Publics: Trust, Satisfaction, and Identification And The Mediating Role Of Public Engagement Between Organization-Public Relationships And Supportive Behaviors. University of Syracus, Doktora Tezi. Ss.39- 43, 54-70
  • Macey, W. H., & Schneider, B. (2008). The meaning of employee engagement. Industrial and Organizational Psychology, 1, 3-30.
  • Kang, M., & Yang, S.-U. (2010) Mediation effects of organization-public relationships on public intentions for organizational supports. Journal of Public relations Research, 22(4), 477- 494.
  • Brown, T. J., Barry, T. E., Dacin, P. A., & Gunst, R. F. (2005). Spreading the word: İnvestigating antecedents of consumers‘ positive word-of-mouth intentions and behaviors in a retailing context. Journal of the Academy of Marketing Science, 33,123–138.
  • Bruning, S. D., & Ledingham, J. A. (1999). Relationships between organizations and publics: development of a multi-dimensional organization-public relationship scale. Public Relations Review, 25, 157-170.
  • Garbarino, E., & Johnson, M. S. (1999). The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships. The Journal of Marketing, 63, 70-87.
  • KIM, J. Y., (2012). Exploring Linkages Among Public Relations , Attribute Agenda Building, Trust , And Corporate Reputaion mediated By Emotion. University of Florida. Doktora Tezi. Ss. 53-60
  • Sriramesh, K.,& Ruler, V. B.,& Zerfass, A.(2008). Public Relations Research European and International Perspectives and Innovations. In J l’Etang, Public Relations, Persuasion and Propaganda: Truth, Knowledge, Spirituality and Mystique (ss.251- 269)
  • Dunens, E. (2015). Understanding the ‘Why’: A Research Study on the Motivations of Graduate Students for Public Engagement. University Of Minnesota. Yüksek Lisans Tezi. Ss.7-13
  • MERCER, J. B., (2011), What Makes Public Engagement Successful? Evaluating Public Engagement In The Humber Valley Regional Planning Project. University Of Guelph. Yüksek Lisans Tezi. Ss.(21-29)
  • Yang, S-U, Shin, H., Lee, J-H, & Wrigley, B. (2008). Country reputation in multidimensions: Predictors, effects, and communication channels. Journal of Public Relations Research, 20(4), 421-440.
  • Kök, S. B., & Özcan, B.(2012). Örgüt Kültürünün Oluşumunda Etkili Olan Faktörler Ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma DergisiJournal of Entrepreneurship and Development . (7:2) Ss. 117-120
  • Erdem, H., & Gökmen, Y., & Türen, U., (2016). Psikolojik Güçlendirme Boyutlarının İş Performansı Üzerine Etkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracılık Rolü: Görgül Bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 17 (2) 2016, 161-176
  • Suman, Saurabh (2016). “Different Versions of Truth”. http://www.mindauthor.com/psychology/different-versions-of-truth/ (Erişim:17 Nisan 2019)
  • Acar Baltaş (2014). “Güven Duygusu Yaratmak”. http://www.acarbaltas.com/guven-duygusu-yaratmak/ (Erişim: 10 Nisan 2019)
Year 2019, Volume: 27 Issue: 4, 99 - 112, 30.12.2019

Abstract

References

  • McMullan, J., (1972). News, Truth and Recognition of Corporate Crime. Canadian Journal of Criminology and Criminal Justice,. Ss: 923-930
  • Gonzalez, Jose Ignacio Nino (2017). Public Opinion And Infoxication In The Networks: Fundementals Of Post-Truth. (Vivat Academia. İletişim dergisi-Vivat Academia. Revista de Comunicación.). Sayı:139. Eylül. Ss.: 83-94.
  • Osborne P. (2006). Servants of the Truth in ed. Hobsbawm J. Where the Truth Lies. London; Atlantic Books.
  • O’Neill O. (2002). A Question of Trust – Trust and Transparency. BBC; Reith Lecture 4.
  • Davies, F. (2008) Public relations and journalism: truth, trust, transparency and integrity. Occasional Working Paper Series, 1 (1). Ss. 1-15
  • Sochowski, N, B. (2011). Public Engagement, Media Relations And The Future Of The PR Industry. University Of South California. Yüksek Lisans Tezi. Ss: 11-5
  • McGowan, William A. (2004). Public Talks Real Choices: A Case Study Of A Model For Public Engagement. University of Delaware, Doktora Tezi. Ss. 19-24
  • Kang, M. (2011). Toward A Model Of Engaged Publics: Trust, Satisfaction, and Identification And The Mediating Role Of Public Engagement Between Organization-Public Relationships And Supportive Behaviors. University of Syracus, Doktora Tezi. Ss.39- 43, 54-70
  • Macey, W. H., & Schneider, B. (2008). The meaning of employee engagement. Industrial and Organizational Psychology, 1, 3-30.
  • Kang, M., & Yang, S.-U. (2010) Mediation effects of organization-public relationships on public intentions for organizational supports. Journal of Public relations Research, 22(4), 477- 494.
  • Brown, T. J., Barry, T. E., Dacin, P. A., & Gunst, R. F. (2005). Spreading the word: İnvestigating antecedents of consumers‘ positive word-of-mouth intentions and behaviors in a retailing context. Journal of the Academy of Marketing Science, 33,123–138.
  • Bruning, S. D., & Ledingham, J. A. (1999). Relationships between organizations and publics: development of a multi-dimensional organization-public relationship scale. Public Relations Review, 25, 157-170.
  • Garbarino, E., & Johnson, M. S. (1999). The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships. The Journal of Marketing, 63, 70-87.
  • KIM, J. Y., (2012). Exploring Linkages Among Public Relations , Attribute Agenda Building, Trust , And Corporate Reputaion mediated By Emotion. University of Florida. Doktora Tezi. Ss. 53-60
  • Sriramesh, K.,& Ruler, V. B.,& Zerfass, A.(2008). Public Relations Research European and International Perspectives and Innovations. In J l’Etang, Public Relations, Persuasion and Propaganda: Truth, Knowledge, Spirituality and Mystique (ss.251- 269)
  • Dunens, E. (2015). Understanding the ‘Why’: A Research Study on the Motivations of Graduate Students for Public Engagement. University Of Minnesota. Yüksek Lisans Tezi. Ss.7-13
  • MERCER, J. B., (2011), What Makes Public Engagement Successful? Evaluating Public Engagement In The Humber Valley Regional Planning Project. University Of Guelph. Yüksek Lisans Tezi. Ss.(21-29)
  • Yang, S-U, Shin, H., Lee, J-H, & Wrigley, B. (2008). Country reputation in multidimensions: Predictors, effects, and communication channels. Journal of Public Relations Research, 20(4), 421-440.
  • Kök, S. B., & Özcan, B.(2012). Örgüt Kültürünün Oluşumunda Etkili Olan Faktörler Ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma DergisiJournal of Entrepreneurship and Development . (7:2) Ss. 117-120
  • Erdem, H., & Gökmen, Y., & Türen, U., (2016). Psikolojik Güçlendirme Boyutlarının İş Performansı Üzerine Etkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracılık Rolü: Görgül Bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 17 (2) 2016, 161-176
  • Suman, Saurabh (2016). “Different Versions of Truth”. http://www.mindauthor.com/psychology/different-versions-of-truth/ (Erişim:17 Nisan 2019)
  • Acar Baltaş (2014). “Güven Duygusu Yaratmak”. http://www.acarbaltas.com/guven-duygusu-yaratmak/ (Erişim: 10 Nisan 2019)
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Hande Tuncer This is me

Publication Date December 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 27 Issue: 4

Cite

APA Tuncer, H. (2019). BAĞLILIK VE DÜRÜSTLÜK. Kurgu, 27(4), 99-112.

19150