BibTex RIS Cite

Tüketim Kültürünün Var ettiği Reklam Objesi Kadınlar ve Satın Alma Kararlarına Etkisi

Year 2010, Volume: 23 Issue: 1, 1 - 13, 01.06.2010

Abstract

Tüketim kavramının kültürel bir konu olarak ortaya çıkışı, 1950 sonları ve 1960 başlarında tüketim toplumu ve gelişimi hakkında yapılan tartışmalara dayanmaktadır. Daha sonra 1970’lerin kültürel çalışmaları kapsamında yapılan ve alt kültürlerin, ticaret ürünlerini ne şekilde kendine mal ederek alternatif ve karşıt anlamlar üretmeyi amaçladıklarını inceleyen bir çalışma ile tamamen açığa çıkmıştır Storey, 2000: 136 . Tüketimin verdiği tatmin, başkalarına yetişmek ya da onları geçmek ve hatta bir önceki yılı aşmakla mümkün olmaktadır. Bu yüzden “bireysel mutluluk” daha çok, tüketimi belirtilen biçimdeki yüksek tüketimden yukarı çıkarmanın bir işlevi olarak kabul görmektedir

References

  • Akakuş, A. (2006). “‘Kadın’ı Taciz ve İstismar Eden Medya ve Reklamları: Reklam Kadını”, http://www.birizbiz.tokca.de/kadin/kad24.htm
  • Avşar, Z. (2003). “Reklamların Tüketici politikası Yönünden Değerlendirilmesi Denetimi ve Türkiye”, http://www.hukukcu.com/bilimsel/kitaplar/zakiravsarreklam/reklamlarrin _tuketici_poli...
  • Babacan, M. (2005). Reklamcılık Temel Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Babür Tosun, N. (2006). “Reklam Aracı Olarak Kadın,” Kadın Çalışmaları Dergisi, sayı 1, Nisan.
  • Baudrillard, J. (1995). “Bir Tüketim Kuramı Üzerine,” Cogito, sayı: 5, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, s. 89-102.
  • Baumann, Z. (1999). Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı.
  • Çağlar, İ. ve Kılıç, S. (2005). Pazarlama Kitabı. Mesleki ve Teknik Yayınlar Serisi, No. 4
  • Ankara: Nobel Yayınevi. Çakar Mengü, S. (2004). Televizyon Reklamlarında Kadına Yönelik Oluşturulan Toplumsal
  • Kimlik. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları. Douglas, M. ve Isherwood, B. (1999). Tüketimin Antropolojisi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Featherstone, Mike (1994). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Gencel-Bek, www.bianet.org/2006/02/22/medya_ve_cinsiyetcilik_kasaum.doc ve Binark, M. (2006). Medya ve Cinsiyetçilik.
  • Güneri, B. F. (2002). “Bilgi çağında ekonomik revizyonların yazılı basın işletmelerine etkisi ve reklam,” Pazarlama Dünyası Dergisi, yıl: 16, sayı 2002-03, İstanbul: Globus Dünya Basımevi. http://www.istanbul.edu.tr/iletim/74/haberler/iletisim3.htm
  • Jefkins, F. ( 1985). Advertising: The M&Ek. Hand Book Series. London.
  • Kocabaş, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (1999). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle. İstanbul: İletişim.
  • Kula Demir, N. (2006). “Kültürel Değişimlerin Reklamlarda Kadın ve Erkek Rol Modellerine
  • Yansıması,” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt:16, sayı:1, s. 285-304. Odabaşı, Y. (1999). Tüketim Kültürü. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sarı, N. (1999). “Devingen Reklam Görüntülerinde Tutku Ögeleri Aracılığıyla Cinsellik
  • Kavramının Aktarımı ve Çözümlenmesi,” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul Üniversitesi Yayınları, sayı 9, s. 362-374. Storey, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları, Kuramlar ve Metotlar. İstanbul: Babil Yayınları. Şan, http://www.bilgiyönetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=269, (08.11.2003). Hira İ. (2003). “Sanayi Sonrası Toplum Kuramları”
  • Şimşek, S. ve Uğur İ. (2003). “Star Stratejisi ve Uygulamaları,” Selçuk Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 10, s. 349-358. Şimşek, Ş. (2006). İşletme Bilimlerine Giriş. 11. baskı. Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Türkoğlu, N. (2000). Görü-Yorum, Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü. İstanbul: Der Yayınları.
  • Uğur, İ. ve Şimşek S. (2004). “Kitle İletişim Araçlarındaki Reklamlarda Kadın ve Erkek
  • Objelerinin Kullanılması,” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 11, s. 560. Yağcı, M. İ., ve İlarslan N. (2010). “Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin
  • Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi,” Doğuş Üniversitesi Dergisi, sayı 11(1), s. 138- Zikmund, W. G. ve Michael d’Amico (1995). Effective Marketing. 2. baskı. St. Paul: West Publishing Company.

Tüketim Kültürünün Var ettiği Reklam Objesi Kadınlar ve Satın Alma Kararlarına Etkisi

Year 2010, Volume: 23 Issue: 1, 1 - 13, 01.06.2010

Abstract

References

  • Akakuş, A. (2006). “‘Kadın’ı Taciz ve İstismar Eden Medya ve Reklamları: Reklam Kadını”, http://www.birizbiz.tokca.de/kadin/kad24.htm
  • Avşar, Z. (2003). “Reklamların Tüketici politikası Yönünden Değerlendirilmesi Denetimi ve Türkiye”, http://www.hukukcu.com/bilimsel/kitaplar/zakiravsarreklam/reklamlarrin _tuketici_poli...
  • Babacan, M. (2005). Reklamcılık Temel Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Babür Tosun, N. (2006). “Reklam Aracı Olarak Kadın,” Kadın Çalışmaları Dergisi, sayı 1, Nisan.
  • Baudrillard, J. (1995). “Bir Tüketim Kuramı Üzerine,” Cogito, sayı: 5, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, s. 89-102.
  • Baumann, Z. (1999). Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı.
  • Çağlar, İ. ve Kılıç, S. (2005). Pazarlama Kitabı. Mesleki ve Teknik Yayınlar Serisi, No. 4
  • Ankara: Nobel Yayınevi. Çakar Mengü, S. (2004). Televizyon Reklamlarında Kadına Yönelik Oluşturulan Toplumsal
  • Kimlik. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları. Douglas, M. ve Isherwood, B. (1999). Tüketimin Antropolojisi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Featherstone, Mike (1994). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Gencel-Bek, www.bianet.org/2006/02/22/medya_ve_cinsiyetcilik_kasaum.doc ve Binark, M. (2006). Medya ve Cinsiyetçilik.
  • Güneri, B. F. (2002). “Bilgi çağında ekonomik revizyonların yazılı basın işletmelerine etkisi ve reklam,” Pazarlama Dünyası Dergisi, yıl: 16, sayı 2002-03, İstanbul: Globus Dünya Basımevi. http://www.istanbul.edu.tr/iletim/74/haberler/iletisim3.htm
  • Jefkins, F. ( 1985). Advertising: The M&Ek. Hand Book Series. London.
  • Kocabaş, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (1999). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle. İstanbul: İletişim.
  • Kula Demir, N. (2006). “Kültürel Değişimlerin Reklamlarda Kadın ve Erkek Rol Modellerine
  • Yansıması,” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt:16, sayı:1, s. 285-304. Odabaşı, Y. (1999). Tüketim Kültürü. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sarı, N. (1999). “Devingen Reklam Görüntülerinde Tutku Ögeleri Aracılığıyla Cinsellik
  • Kavramının Aktarımı ve Çözümlenmesi,” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul Üniversitesi Yayınları, sayı 9, s. 362-374. Storey, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları, Kuramlar ve Metotlar. İstanbul: Babil Yayınları. Şan, http://www.bilgiyönetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=269, (08.11.2003). Hira İ. (2003). “Sanayi Sonrası Toplum Kuramları”
  • Şimşek, S. ve Uğur İ. (2003). “Star Stratejisi ve Uygulamaları,” Selçuk Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 10, s. 349-358. Şimşek, Ş. (2006). İşletme Bilimlerine Giriş. 11. baskı. Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Türkoğlu, N. (2000). Görü-Yorum, Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü. İstanbul: Der Yayınları.
  • Uğur, İ. ve Şimşek S. (2004). “Kitle İletişim Araçlarındaki Reklamlarda Kadın ve Erkek
  • Objelerinin Kullanılması,” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 11, s. 560. Yağcı, M. İ., ve İlarslan N. (2010). “Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin
  • Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi,” Doğuş Üniversitesi Dergisi, sayı 11(1), s. 138- Zikmund, W. G. ve Michael d’Amico (1995). Effective Marketing. 2. baskı. St. Paul: West Publishing Company.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gülay Hız

Oya Dinçer This is me

Kübra Karaosmanoğlu This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Hız, G., Dinçer, O., & Karaosmanoğlu, K. (2010). Tüketim Kültürünün Var ettiği Reklam Objesi Kadınlar ve Satın Alma Kararlarına Etkisi. Kurgu, 23(1), 1-13.

19150