BibTex RIS Cite

ORGANİZASYONEL ZEKANIN GELİŞMESİNDE ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ROLÜ

Year 2003, Volume: 20 Issue: 1, 235 - 244, 01.01.2003

Abstract

Artık "organizasyonlarda her şey çok ciddi değişti" demek o kadar da büyük bir laf değil. Bu cümleyi hala ısrarla söylemeye devam eden yöneticiler, değişimi yakalamaya önem verenlerdir. Ama bu yaklaşımın modası geçti. Artık, değişimi yakalamak yerine, değişimden yararlanarak kendi geleceğini şimdiden yaratma devridir. Bu saptama, rekabet gücünü arttırmak isteyen işletmeler için vazgeçilmez bir durumdur. Bunu sağlamanın birbirini etkileyen 2 yolu vardır. Bunlardan biri ancak "iletişim "in desteği ile geliştirilebilecek "organizasyonel zeka"dır. Diğer yol ise, değişimi yaratma çabalarının çıkış noktasını oluşturan liderlik, müşteri odaklı düşünmek ve kurum kültürü unsurlarına özen göstermektir. Ama dikkat edilecek olursa, görünen bir gerçek vardır ki, bu üç unsurun başarısı yine kurumdaki iletişim becerilerine bağlıdır.

References

  • Erengül, B. (1997). Kültür Sihirbazları İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Ertopuz, A (1996). iletişim Sistemi Etkinlik Değerlendirmesi: Toplam Kalite ve iletişim. 5. Ulusal Kalite Kongresi: Özgeçmişler ve Tebliğler, 13-14 Kasım i 996, İstanbuL.
  • Goldhaber, G. (1984). Information Strategies, Ablex Publishing Corporotion.
  • İzgören, AŞ. (2001). Geleceğin Organizasyonunu Yaratmak. Ankara: AcademyPlus Yayıncılık.
  • Kırım, A (1998). Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Vardar, A. (2001). Yeniden Yapılanma Stratejileri. İstanbul: Alfa Yayınları.

THE ROLE OF ORGANIZATlONAL COMMUNICATlON ABOUT THE IMPROVEMENT OF ORGANIZATlONAL INTELLIGENCE

Year 2003, Volume: 20 Issue: 1, 235 - 244, 01.01.2003

Abstract

Nowadays, saying "everything related to organizations has had a big change" is not assertive. Three are stil so many managers who keep saying some sentence consistantly are the ones who strive to get the change. But this trend is out ofdate now. It is time to benefit from the changes and create the future in advance instead oftrying to catch to change. This notion is an indispensable situation for the organizations aiming to enhance the competation force. There are two ways to obtain this. One of them is "organiaztional intelligence" which could be improved just by communication. The other one is the center point ofcreating the change efforts including leadership, being consumer centered and being sensitive to the organizational culture components depend on the quality ofcommunication in the organization

References

  • Erengül, B. (1997). Kültür Sihirbazları İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Ertopuz, A (1996). iletişim Sistemi Etkinlik Değerlendirmesi: Toplam Kalite ve iletişim. 5. Ulusal Kalite Kongresi: Özgeçmişler ve Tebliğler, 13-14 Kasım i 996, İstanbuL.
  • Goldhaber, G. (1984). Information Strategies, Ablex Publishing Corporotion.
  • İzgören, AŞ. (2001). Geleceğin Organizasyonunu Yaratmak. Ankara: AcademyPlus Yayıncılık.
  • Kırım, A (1998). Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Vardar, A. (2001). Yeniden Yapılanma Stratejileri. İstanbul: Alfa Yayınları.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Erhan Eroğlu This is me

Publication Date January 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Eroğlu, E. (2003). ORGANİZASYONEL ZEKANIN GELİŞMESİNDE ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ROLÜ. Kurgu, 20(1), 235-244.