BibTex RIS Cite

EGİTİM ORTAMLARlNIN DÜNÜ VE BUGÜNÜ

Year 2002, Volume: 19 Issue: 1, 144 - 154, 01.01.2002

Abstract

Bu çalışma geçmişte eğitim ortamları alanında yaşananların bugünün başat ortamı olan bilgisayar ağlarının eğitim amaçlı kullanımında da yaşanabileceği tehlikesine dikkat çekmek için gerçekleştirilmiştir. Aşağıda öncelikle geçmişte neler olduğu özetlenmiş, daha sonra bugün bilgisayar ağları ile neler yapılmak istendiği ve neler yapıldığı açıklanmış, son olarak bu ortamdan uygun biçimde yararlanabilmek için neler yapılabileceğine ilişkin bazı öneriler sunulmuştur

References

  • Conte, C. (1997). The learning connection. Benton Foundation Report. Alındığı tarih: 10 Eylül 2001. [Onlins] Available http://www.benton.org/LibrarylSchooIsı.
  • Cuban, L. (27 October 1996). Computers in the classroom: Revolutions that fızzled. The Washington Post. RI.
  • Draves, W. A. (2000). Teaching online. River Falls. Wisconsin: LERN
  • Eikenberg, D. (1987, September). Honeymoon's over for interactive: Time to grow up. Backstage, 1(8),38-40.
  • Gayeski, D. M. (1989, February). Why information technologies fail. Educational Technology, 9-16.
  • Hara, N. & Kling, R. (2000). Students' distress with a web-based distance education course: An ethnographic study ofparticipants' experiences. Alındığı tarih: 8 Kasım 2000. [Online] Available: http://shs.indiana.edu/CS1/wpOOO1.html
  • Heinich, R. (1985). The proper study of instructional technology. Educational Communications and Technology Journal, ili) 2, 67-87.
  • Hunter, C. D. (1998). Technology in the classroom: Haven't we heard this before Alındığı tarih: 8 Ağustos 2000, [Online] Available http://www .asc.upenn .edu/usrlchunterl
  • McLean, L. M. (1985). Seeking information on interactive video: the information sources and strategies used by comorate training developers. (ERIC Document Reproduction Service No. ED259719).

EGİTİM ORTAMLARlNIN DÜNÜ VE BUGÜNÜ

Year 2002, Volume: 19 Issue: 1, 144 - 154, 01.01.2002

Abstract

References

  • Conte, C. (1997). The learning connection. Benton Foundation Report. Alındığı tarih: 10 Eylül 2001. [Onlins] Available http://www.benton.org/LibrarylSchooIsı.
  • Cuban, L. (27 October 1996). Computers in the classroom: Revolutions that fızzled. The Washington Post. RI.
  • Draves, W. A. (2000). Teaching online. River Falls. Wisconsin: LERN
  • Eikenberg, D. (1987, September). Honeymoon's over for interactive: Time to grow up. Backstage, 1(8),38-40.
  • Gayeski, D. M. (1989, February). Why information technologies fail. Educational Technology, 9-16.
  • Hara, N. & Kling, R. (2000). Students' distress with a web-based distance education course: An ethnographic study ofparticipants' experiences. Alındığı tarih: 8 Kasım 2000. [Online] Available: http://shs.indiana.edu/CS1/wpOOO1.html
  • Heinich, R. (1985). The proper study of instructional technology. Educational Communications and Technology Journal, ili) 2, 67-87.
  • Hunter, C. D. (1998). Technology in the classroom: Haven't we heard this before Alındığı tarih: 8 Ağustos 2000, [Online] Available http://www .asc.upenn .edu/usrlchunterl
  • McLean, L. M. (1985). Seeking information on interactive video: the information sources and strategies used by comorate training developers. (ERIC Document Reproduction Service No. ED259719).
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Cengiz Hakan Aydın This is me

Publication Date January 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Aydın, C. H. (2002). EGİTİM ORTAMLARlNIN DÜNÜ VE BUGÜNÜ. Kurgu, 19(1), 144-154.