BibTex RIS Cite

FOTOGRAFİK GÖRÜNTÜNÜN OLUŞMA SÜRECİ VE BU GÖRÜNTÜDE SANATÇlNlN ROLÜ

Year 2000, Volume: 17 Issue: 1, 77 - 93, 01.01.2000

Abstract

Bu çalışmanın temel konusu, fotoğraf ve resim ilişkisi ile fotoğrafı oluşturan sanatçı ve aygıt'ın özellikleridir. Ayrıca, fotoğrafın resim sanatına olan etkisi ve ortaya çıkan fotografik görüntüde sanatçı ile aygıtın ne ölçüde bir rolü olduğu da değerlendirilmeye çalışılacaktır. Çalışmanın ilk bölümünde görüntü olgusu ele alınmış, daha sonra fotoğrafın temeli olan "camera obscura" ya değinilip, bu teknik ve estetik bilgiler ışığında fotoğrafın ortaya çıkışı incelenmiştir. ikinci bölümde, fotoğrafın ortaya çıktığı çağa olan etkileri incelendikten sonra, onun resim sanatına olan etkisinden ve bu sanat dalından ayrılan farklı yönleri sunulmuştur. Çalışmanın son bölümünde ise, fotoğrafı ortaya çıkaran sanatçı ve aygıtın özellikleri incelenmiştir.

References

  • Adatto, K. (1993). Picture perfect. Los Angeles: Basic Books Press.
  • Barthes, R. (1995). Camera Lucida. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Benjamin, W. (1995). Pasajlar. A. Cemal (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Burgin, V. (1984). Thinking photography. London: Macmillan.
  • Çizgen, E. (1992). Türkiye' de fotoğraf. İstanbul: İletişim.
  • Derman, İ. (1991). Fotoğrafve gerceklik. İstanbul: Ağaç.
  • Flusser, V. (1991). Bir fotoğraffelsefesine doğru. İ.Derman (Çev.). İstanbul: Ağaç.
  • Gombrich, E.H. (1992). Sanatın öyküsü. B. Cömert (Çev.). İstanbul: Remzi.
  • Hançerlioğlu, O. (1993). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Remzi.
  • Moholy-Nagy, L. (1973). Painting, photography, film. Cambridge: The MIT Press.
  • Sontag, S. (1993). Fotoğrafüzerine. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Topçuoğlu, N. (1992). İyi fotoğrafnasıloluyor yani? İstanbul: Yapı Kredi.
  • Weaver, M. (1989). The art ofphotography. London: Yale University Press.
  • Weiley, S. (1989, April). The darling ofthe decade. Artnews, 88,.4.

FOTOGRAFİK GÖRÜNTÜNÜN OLUŞMA SÜRECİ VE BU GÖRÜNTÜDE SANATÇlNlN ROLÜ

Year 2000, Volume: 17 Issue: 1, 77 - 93, 01.01.2000

Abstract

References

  • Adatto, K. (1993). Picture perfect. Los Angeles: Basic Books Press.
  • Barthes, R. (1995). Camera Lucida. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Benjamin, W. (1995). Pasajlar. A. Cemal (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Burgin, V. (1984). Thinking photography. London: Macmillan.
  • Çizgen, E. (1992). Türkiye' de fotoğraf. İstanbul: İletişim.
  • Derman, İ. (1991). Fotoğrafve gerceklik. İstanbul: Ağaç.
  • Flusser, V. (1991). Bir fotoğraffelsefesine doğru. İ.Derman (Çev.). İstanbul: Ağaç.
  • Gombrich, E.H. (1992). Sanatın öyküsü. B. Cömert (Çev.). İstanbul: Remzi.
  • Hançerlioğlu, O. (1993). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Remzi.
  • Moholy-Nagy, L. (1973). Painting, photography, film. Cambridge: The MIT Press.
  • Sontag, S. (1993). Fotoğrafüzerine. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Topçuoğlu, N. (1992). İyi fotoğrafnasıloluyor yani? İstanbul: Yapı Kredi.
  • Weaver, M. (1989). The art ofphotography. London: Yale University Press.
  • Weiley, S. (1989, April). The darling ofthe decade. Artnews, 88,.4.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

S. Serhat Serter This is me

Publication Date January 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Serter, S. S. (2000). FOTOGRAFİK GÖRÜNTÜNÜN OLUŞMA SÜRECİ VE BU GÖRÜNTÜDE SANATÇlNlN ROLÜ. Kurgu, 17(1), 77-93.