BibTex RIS Cite

EGİTİMDE ALGILANAN HİZMET KALİTESİ

Year 2000, Volume: 17 Issue: 1, 191 - 201, 01.01.2000

Abstract

Kalite günümüzde önemli bir rekabet aracı olup, hem mal hem de hizmet üreten işletmeler için stratejik önem taşımaktadır. Hizmet kalitesi de son yılların en çok ilgi gören konuları arasında yer almaktadır. Çünkü hizmetler sektörünün ekonomilerdeki önemi, gelecekteki gelişme potansiyeli ve yoğun rekabet, hizmet işletmelerini, amaçlarını gerçekleştirebilmek ve varlıklarını sürdürebilmek için, kaliteli hizmet üretmeye zorlamaktadır. Ancak hizmetler fıziksel mallardan farklı özelliklere sahip olduğu için, özellikle, üretim sektörlerine yönelik kalite çalışmaları hizmet kalitesinin anlaşılmasını sağlayarnamaktadır. Bu bakımdan hizmet sektörlerinde kalite kavramı farklı kriterlere göre değerlendirilmektedir. Eğitim sektörü ise, hem yapısı hem de gerçekleştirdiği süreç açısından diğer hizmet sektörlerinin yanında farklı bir konumdadır. Bu açıdan, eğitim sektöründe sürekli kalite iyileştirme çalışmaları denildiğinde, bu çabaların olumlu bir şekilde sonuçlanması ancak eğitim sektörünün iç müşterisi konumunda bulunan eğitim kadrosunun algıladığı hizmet kalitesini belirlemek ve bu algılama düzeyini yükseltmekle mümkündür.

References

  • Argüden, Y. (1997). Değişen yönetim anlayışı ve toplam kalite harekatı. Executive Excellence, ~, 3-4.
  • Bozkurt, R. (1995). Hizmet endüstrilerinde kalite. Verimlilik Dergisi: Toplam Kalite Özel Sayısı. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yay.
  • Bursalıoğlu, Z. (1987). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranıs. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay.
  • DeSouza, G. (1989). Now service business must manage quality. The Journal of Business Strategy, 10,3,21-25.
  • Eroğlu, E. (1996). Toplam kalite yönetimi ve eğitim alanında uygulanabilirliği. Yayınlanmamış yükseklisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Gürgen, H. (1997) ..Örgütlerde iletişim kalitesi. İstanbul: Der.
  • Özcan, K. C. (1997). Yükseköğretirnde kalite. Yükseköğretirnde sürekli kalite iyileştirme. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı.
  • Öztürk, S. A (1998). Hizmet pazarlaması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Parasuraman, A, Zeitham1, V. A & Berry, L. L. (1985a). A conceptual model of service quality and its ımplications for future research. Journal of Marketing, 12, 47-50.
  • -----------------------------------------------------------(1985b). Problems and strategies in service marketing. Journal ofMarketing, 49.
  • Redman, T. (1995). Is quality management working in the UK? Journal of General Management. 20, 3, 44-59.
  • Rosender, A C. (1989). The quest for quality in services. ASOC Oualitv Press, New York: Quality Resourees.
  • Seymour, D. T. (1993). On causing quality in higher education. (2od Ed.) Phoenix: Oryx, American Council on Education Series on Higher Education.
  • Shostaek, G. L. (1977). Breaking free from product marketing. Journal of Marketing. 41, 73-80.
  • Şekerkaya, A K. (1997). Bankacılık hizmetlerinde algılanan toplam kalite ölcümü. Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu.
  • Takeuchi H. & QueıCh, 1. A (1983). Qua1ity is more than making a good product. Harward Business Review, Qh 4, 139-145.

EGİTİMDE ALGILANAN HİZMET KALİTESİ

Year 2000, Volume: 17 Issue: 1, 191 - 201, 01.01.2000

Abstract

References

  • Argüden, Y. (1997). Değişen yönetim anlayışı ve toplam kalite harekatı. Executive Excellence, ~, 3-4.
  • Bozkurt, R. (1995). Hizmet endüstrilerinde kalite. Verimlilik Dergisi: Toplam Kalite Özel Sayısı. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yay.
  • Bursalıoğlu, Z. (1987). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranıs. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay.
  • DeSouza, G. (1989). Now service business must manage quality. The Journal of Business Strategy, 10,3,21-25.
  • Eroğlu, E. (1996). Toplam kalite yönetimi ve eğitim alanında uygulanabilirliği. Yayınlanmamış yükseklisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Gürgen, H. (1997) ..Örgütlerde iletişim kalitesi. İstanbul: Der.
  • Özcan, K. C. (1997). Yükseköğretirnde kalite. Yükseköğretirnde sürekli kalite iyileştirme. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı.
  • Öztürk, S. A (1998). Hizmet pazarlaması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Parasuraman, A, Zeitham1, V. A & Berry, L. L. (1985a). A conceptual model of service quality and its ımplications for future research. Journal of Marketing, 12, 47-50.
  • -----------------------------------------------------------(1985b). Problems and strategies in service marketing. Journal ofMarketing, 49.
  • Redman, T. (1995). Is quality management working in the UK? Journal of General Management. 20, 3, 44-59.
  • Rosender, A C. (1989). The quest for quality in services. ASOC Oualitv Press, New York: Quality Resourees.
  • Seymour, D. T. (1993). On causing quality in higher education. (2od Ed.) Phoenix: Oryx, American Council on Education Series on Higher Education.
  • Shostaek, G. L. (1977). Breaking free from product marketing. Journal of Marketing. 41, 73-80.
  • Şekerkaya, A K. (1997). Bankacılık hizmetlerinde algılanan toplam kalite ölcümü. Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu.
  • Takeuchi H. & QueıCh, 1. A (1983). Qua1ity is more than making a good product. Harward Business Review, Qh 4, 139-145.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Erhan Eroglu This is me

Publication Date January 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Eroglu, E. (2000). EGİTİMDE ALGILANAN HİZMET KALİTESİ. Kurgu, 17(1), 191-201.