Reklamlar görünüşe dair idealleri şekillendirirken gerçek olamayacak kadar kusursuz modeller ile gençlerin gelişimine olumsuz etkiler yapmaktadır. Yaygın olarak reklamlarda yer alan ideal bedene sahip reklam modellerine maruz kalan gençlerin psikolojisi bozulmakta ve sağlıksız yeme davranışları ortaya çıkmaktadır. 2017 yılının Ekim ayında Fransa’da, düzenlenerek ‘ideal vücut’ algısı yaratan reklam görselleri için kanun çıkarılmıştır; buna göre, reklamda yer alan modelin bedenine dair herhangi bir dijital düzenleme yapıldıysa, bunun bir uyarı ile belirtilmesi gerekmektedir. Dijital olarak üzerinde değişiklik yapıldığına ya da yapılmadığına dair uyarının ideal bedene sahip olma baskısı hisseden genç kızlara ‘nasıl hissettirdiği’ etrafında yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile bu yeni düzenlemenin işe yararlılığı sorgulanmıştır. 15 görüşmecinin verdiği cevaplara göre ‘rötuşlanmıştır’ uyarısı tek tip güzellik baskısına dair çok fazla bir şeyi değiştiremezken, görünüş anlamında çeşitliliğin beden algısına olumlu katkıda bulunacağı ifade edilmiştir. Anahtar kelimeler: Beden algısı, reklam, dijital düzenleme, ideal beden, rötuş.
While creating idealized physical appearance, advertisements affect developments of young people negatively by using models that are too perfect to be true. Young people who are often exposed to models with ideal body in advertisements become mentally depressed, and this results in unhealthy eating behaviours. In October 2017, the French Parliament introduced a law for ad images creating “an ideal body image” perception. According to this law, it is mandatory to include a notice alongside any photo in ads if the body of a model has been enhanced by any digital manipulation. The effectiveness of this new legal regulation has been examined by the interview questions that were partially constructed to find out how a notice that warns about digital manipulations in commercials affects feelings of young girls who feel themselves under preasure of having an ideal body. According to the answers given by 15 interviewees, the warning ‘retouched photo’ does not change much about the standardised beauty pressure. However, it has been stated that diversity in terms of physical appearance in ads will contribute to body perception
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 3 |