Film yapımı temelde üç asamadan olusur: Yapım-öncesi, yapım ve yapım-sonrası. Filmin son
hali hazırlandıktan sonra, dağıtım ve gösterim süreçleri baslar. Gösterim filmin sergilenmesi ile
iliskilidir. Dağıtım ise filmin farklı mecralarda gösterimini güvenceye almak ya da pazarlama
faaliyetlerini düzenlemektir. Sinemanın ilk döneminde dağıtım ve gösterim asamaları, yapımsonrası sürecin bir parçası olarak görülmüstür. Öte yandan, film yapımı bir yatırım alanına
dönüsünce dağıtım ve gösterim süreçleri ekonomik, artistik ve uzmanlık boyutu olan bir
pazarlama faaliyeti haline gelmistir. Genel olarak sinema, özellikle ana akım sinema
endüstriyel üretimin bir parçasıdır ve filmlerin dağıtımı ticari beklentilerle sekillenmektedir. Yeni
medya teknolojilerinin yaygınlasması ile film yapım süreci giderek karmasıklasmaktadır:
Sözgelimi, günümüzde bir filmin gösterim yeri sadece sinema salonları değildir. Nitekim pek
çok filmin dağıtımı ve gösterimi internete dayalı olarak yapılmaktadır. Örneğin, düsük bütçeli
veya bağımsız filmler bu bağlamda ele alınabilir. Çalısmada, geleneksel film dağıtımı ve
gösterimi ile alternatif dağıtım kanalları arasındaki iliski ele alınacaktır. Arastırmanın amacı,
alternatif dağıtım ve gösterim olanakları bağlamında değisen film dağıtım sürecini ortaya
koymaktır. Bu düsünceden hareketle, internet platformları ile internet siteleri incelenmis ve elde
edilen veriler sonuç bölümünde yorumlanmıstır. Çalısmada, internetten dağıtımın giderek
geleneksel dağıtımın yerine geçmeye basladığı sonucuna varılmıstır.
Film dağıtımı ve gösterimi film yapımı film endüstrisi internetten dağıtım internet platformları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 2 |