Sosyal medyanın ve iletişim teknolojilerinin kullanım oranlarındaki artışa paralel olarak oyun sektörünün ve oyuncuların bu mecraları kullanımı da giderek artmaktadır. Türkiye’de ve dünyada geniş bir kullanıcı kitlesi aktif bir biçimde bilgisayar oyunu oynama videolarını izlemektedir. Sosyal medyanın sağladığı yayıncılık olanakları kullanıcılara kendi içeriklerini üretme ve yayma olanağı sağlarken izleyicilere ise katılım ve etkileşim olanakları sunmaktadır. Bu olanaklar geleneksel izleme biçimlerini de değişime uğratmıştır. Youtube’a dünya genelinde her gün on binlerce oyun oynama videosu yüklenmekte ve bu videolar milyonlarca kişi tarafından izlenmektedir. Bu içeriklerin getirdiği yüksek etkileşim yayıncılara önemli miktarda gelir sağlamaktadır. Bu nedenle video oyunu oynayarak içerik üretmek giderek birçok kullanıcı için cazip bir hal almaktadır. İçerik üretim kısmında temel motivasyon gelir elde etmek olarak açıklanabilir. Ancak bu içeriklerin tüketilmesi farklı motivasyonlarla açıklanabilmektedir. Çalışma temel olarak izleyicilerin bu türden videoları neden izlediklerine odaklanmaktadır. Bu amaçla 16-21 yaş aralığındaki kullanıcılarla, kullanımlar ve doyumlar yaklaşımının temel varsayımları bağlamında hazırlanmış, yarı yapılandırılmış sorular yöneltilmiştir. Alınan cevapların analiz edilmesiyle kıyas yapmak, keşfetmek, yayıncının çekiciliği, eğlenmek gibi bazı temalar ortaya çıkarılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 2 |