Research Article
BibTex RIS Cite

KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ KURAMINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ: DÖVÜŞ KULÜBÜ FİLMİ ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 27 Issue: 1, 37 - 48, 30.01.2019

Abstract

Kültür endüstrisini; modern toplumun “özne” olarak konumlandırdığı bireylerin, ideolojik simgelere dönüşen kültür ve sanat ürünleriyle edilgen ve vaatlerle kandırılan “nesnelere” dönüşüm serüveni olarak değerlendirmek mümkündür. Filmler de bütünselleştirici ve standartlaştırıcı sanat ürünlerine bir örnektir. İşte bu çalışma, insanın biricikliğini yitirip anlamsızlaştığı bir düzende, kendini tüketim kültürünün bir ürünü gibi hissedenlerin buluşma noktasını ifade eden Dövüş Kulübü filmini, kültür endüstrisi kuramı çerçevesinde analiz etmeyi amaçlamaktadır.

References

  • Adorno, Theodor W. (2007), Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev.) Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Adorno, Theodor W., Max Horkheimer (2014), Aydınlanmanın Diyalektiği, İstanbul, Kabalcı Yayıncılık.
  • Benhabib, Seyla (2006), “Modern ve eleştirel Kuramın Çıkmazları”, Frankfurt Okulu, (Ed.) H. Emre Bahçe, 2. Baskı, Ankara, Doğu Batı Yayınları.
  • Bocock, Robert (1993), Tüketim, (Çev.) i. Kutluk, Ankara, Dost Kitabevi.
  • Çiğdem, Ahmet (1993), Aydınlanma Felsefesi, İstanbul, Ağaç Yayıncılık. Hegel, Tinin Görünbilimi (1986), (Çev.) A. Yardımlı, İstanbul, İdea. 1986. Horkheimer, Max (1986), Akıl Tutulması, İstanbul, Metis Yayınları.
  • Kant, Immanuel (1984), “Aydınlanma Nedir Sorusuna Yanıt 1784”, I. Kant Seçilmiş Yazılar, (Çev. Ve Der.) N. Bozkurt,İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • Kızılçelik, Sezgin (2000), Frankfurt Okulu, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Palahniuk, Chuck (2001), Dövüş Kulübü, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Slater, Phil (1998), Frankfurt Okulu: Kökeni ve Önemi, Marksist Bir Yaklaşım, (Çev.) Ahmet Özden, İstanbul, Kabalcı Yayınevi.
  • Tourine, Alain (2014), Modernliğin Eleştirisi, (Çev.) Hülya Uğur Tanrıöver, 9. Baskı, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Ongur, Hakan Övünç (2011), Tüketim Toplumu, Nevrotik Kültür ve Dövüş Kulübü, İstanbul Ayrıntı Yayınları.
Year 2019, Volume: 27 Issue: 1, 37 - 48, 30.01.2019

Abstract

References

  • Adorno, Theodor W. (2007), Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev.) Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Adorno, Theodor W., Max Horkheimer (2014), Aydınlanmanın Diyalektiği, İstanbul, Kabalcı Yayıncılık.
  • Benhabib, Seyla (2006), “Modern ve eleştirel Kuramın Çıkmazları”, Frankfurt Okulu, (Ed.) H. Emre Bahçe, 2. Baskı, Ankara, Doğu Batı Yayınları.
  • Bocock, Robert (1993), Tüketim, (Çev.) i. Kutluk, Ankara, Dost Kitabevi.
  • Çiğdem, Ahmet (1993), Aydınlanma Felsefesi, İstanbul, Ağaç Yayıncılık. Hegel, Tinin Görünbilimi (1986), (Çev.) A. Yardımlı, İstanbul, İdea. 1986. Horkheimer, Max (1986), Akıl Tutulması, İstanbul, Metis Yayınları.
  • Kant, Immanuel (1984), “Aydınlanma Nedir Sorusuna Yanıt 1784”, I. Kant Seçilmiş Yazılar, (Çev. Ve Der.) N. Bozkurt,İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • Kızılçelik, Sezgin (2000), Frankfurt Okulu, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Palahniuk, Chuck (2001), Dövüş Kulübü, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Slater, Phil (1998), Frankfurt Okulu: Kökeni ve Önemi, Marksist Bir Yaklaşım, (Çev.) Ahmet Özden, İstanbul, Kabalcı Yayınevi.
  • Tourine, Alain (2014), Modernliğin Eleştirisi, (Çev.) Hülya Uğur Tanrıöver, 9. Baskı, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Ongur, Hakan Övünç (2011), Tüketim Toplumu, Nevrotik Kültür ve Dövüş Kulübü, İstanbul Ayrıntı Yayınları.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Yeliz Koç This is me

Publication Date January 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Koç, Y. (2019). KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ KURAMINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ: DÖVÜŞ KULÜBÜ FİLMİ ÖRNEĞİ. Kurgu, 27(1), 37-48.

19150