Fair trade can be regarded as an output of sustainable development initiatives, promising social, economic as well as environmental improvements. This movement targets farmers and small-scale producers to get what they deserve in return for their labor and to play a greater role in the international trade. This study sets out to investigate the awareness of the tradesman in the organic food market, applications in Turkey in addition to the present situation in Turkey in terms of the institution with a privilege to offer fair-trade certification. For analysis of data, the technique of interview is used. Afterwards the officials at the fair trade institutions in Turkey have been interviewed through phonecalls. The results of the interview suggest that Turkey hasn’t still reached cognitive maturity about market of fair trade. All the data obtained together were SWOT-analyzed. In general, the result of the SWOT analysis suggests that the term fair-trade has a long way to go in order to be widespread all over the country
Adil Ticaret, sürdürülebilir kalkınma girişimlerinin bir sonucu olup sosyal, ekonomik ve çevresel iyileştirmeler vaat eden bir harekettir. Bu hareket, çiftçinin ve küçük üreticinin emeğinin karşılığını alması ve onların uluslararası ticarette daha büyük rol oynamasını hedeflemektedir. Bu çalışmada Ankara’da faaliyet gösteren organik gıda pazarlarında yer alan esnafların Adil Ticaret farkındalığı, bununla ilgili Türkiye uygulamaları ve Adil Ticarete bakış açıları ele alınmaktadır. Görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Devamında Türkiye’de yer alan Adil-ticaret sertifikasyonu hizmeti veren kurum ve kuruluşların yetkilileriyle görüşülmesi sonucunda elde edilen verilerle birlikte Adil Ticaret kavramının Türkiye için güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditlerinin belirlenmesine yönelik bir durum analizi (SWOT)’ne yer verilmiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda Türkiye’nin adil ticaret pazarı için henüz bilişsel hazırlığa sahip olmadığına yönelik geri dönüşler alınmıştır. Görüşme verileri ile yapılan SWOT analizi sonucu ise benzer olarak adil-ticaret kavramının bilinirliğinin çok az olduğu ve yaygınlaşmasının ve bununla ilgili uygulamaların yer almasının zaman alacağı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2015 |
Submission Date | June 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 1 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE