Conference Paper
BibTex RIS Cite

MEB 2013 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI’NDA BELİRTİLEN ÖĞRENME MERKEZLERİNİN UYGULAMAYA YANSIMALARININ İNCELENMESİ: AYDIN İLİ ÖRNEĞİ

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 73 - 98, 12.08.2016

Abstract

2013 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, Türkiye için yeni bir programdır ve programın uygulamaya yansımalarının çeşitli açılardan incelenmesi gerekmektedir. Bu tür çalışmalar, programın güncellenmesinde önemli bilgiler sağlayacaktır. Buradan yola çıkarak araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenme merkezlerine ilişkin uygulamalarının incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu amaçla farklı okul türlerinden 20 okulda öğrenme merkezlerine ilişkin uygulamaları belirlemeye yönelik gözlemler yapılarak, araştırma kapsamında geliştirilen “Öğrenme Merkezi Kontrol Listesi”ne kaydedilmiştir. Çalışma grubundaki sınıfların büyük çoğunluğunun MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda belirtilmiş iki öğrenme merkezine (sanat, geçici ilgi) sahip olmadığı görülmektedir. Bağımsız anaokulları ve anasınıfları dışında, özel anaokulları ve uygulama anaokullarındaki bazı merkezlere sınıfların hiçbirinde çocukların ulaşamadığı belirlenmiştir. Yazı ve resim ile etiketlemenin tüm okullarda beklenilen düzeyin altında olduğu belirlenmiştir. Tüm sınıfların çoğunluğunda, etiketlerin çocukların göz hizasında olmadığı görülmektedir. Tüm sınıflarda bulunan blok, sanat, kitap, müzik, fen merkezi etiketlerinin yarıya yakınının yazı etiketlerinden daha büyükken; dramatik oyun merkezi etiketinde resim etiketinin yazı etiketinden küçük olduğu belirlenmiştir. Sınıfların önemli bir bölümünde, merkezler birbirinden belirgin bir biçimde ayrılmamıştır. Bağımsız anaokullarında ve anasınıflarında merkezlerin çoğunluğu; özel anaokullarında üç merkezin (blok, kitap, fen) tamamı; uygulama anaokullarının tamamında ise tüm merkezler diğer merkezlerden görülebilecek şekilde konumlandırılmıştır. Özel anaokullarında dramatik oyun merkezinin diğer merkezlerden görülemediği ortaya konulmuştur. Sınıfların tamamında sabitlenen ilk üç merkezin müzik, sanat ve kitap merkezleri olduğu belirlenmiştir.

Examination of the Reflections of Learning Centers of 2013 Preschool Education Program of the Ministry of National to Implementation: Aydın Case

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 73 - 98, 12.08.2016

Abstract

2013 Preschool Education Program of the Ministry of National Education is a brand new program for Turkey and it needs to be examined from different points of view. Such studies will provide important information for the renewal of the Program. Taking this fact as a starting point, the subject of the study is determined as examination of practices related to learning centers in Preschool Institutions. For his purpose, observations have been made on practices of learning centers in 20 schools from different classifications and these observations have been recorded to ‘Learning Center Control List’ developed under the study. It has been observed that most of the schools in the study group do not have two learning centers (music and temporary interest) specified in 2013 Preschool Education Program. Except independent kindergartens and classes, students do not have access to these centers in any of the classes in private
kindergartens and practice kindergartens. It has been found out that writing and picture labeling is below the expected levels in all of the Schools. It is observed that labels are not located at eye level of the students in most of the classes. In all classes, while half of the labels in block, art, books, music and science centers are bigger than writing labels, in dramatic play center, picture labels are smaller than writing labels. In most of the classes, centers are not separated from each other in a significant way. Most of the centers in independent kindergartens classes; all of the three centers (block, books and science) in private kindergartens and all centers in all practice kindergartens are placed in such a way that they are visible from other centers. It is found that dramatic play centers in private kindergartens are not visible from other centers. The first three centers which are fixed in all classes are music, art and books centers. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hülya Gülay Ögelman

Esra Karakuzu

Publication Date August 12, 2016
Submission Date August 12, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Gülay Ögelman, H., & Karakuzu, E. (2016). MEB 2013 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI’NDA BELİRTİLEN ÖĞRENME MERKEZLERİNİN UYGULAMAYA YANSIMALARININ İNCELENMESİ: AYDIN İLİ ÖRNEĞİ. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 73-98.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.