Bu çalışmada, öğrenci işleri yönetimi odaklı başlangıç çalışmalarından biri olarak, Crisp
(2009) tarafından geliştirilmiş Yükseköğretim Öğrenci Mentörlük Ölçeği’nin Türkçe
olarak Türk yükseköğretim sisteminde okuyan öğrencilere uyumluluğunun araştırılması
amaçlanmıştır. Çalışmaya Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim ve İlahiyat Fakültelerinden
toplam 390 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların %71’i kız, %29’u erkektir. Dil,
yapı ve görünüş geçerliği bulgularının raporlandığı çalışmada, ölçek güvenirliği için CronbachAlpha
0.87 ve alternative olarak Omega 0.87 değerleri elde edilmiştir. Doğrulayıcı
faktör analizinin kullanıldığı çalışmadan elde edilen Türkçe modelin (Model 3A) iyi bir
model-veri uyumu yakaladığı görülmektedir. Kolay örneklem yönteminin kullanılması ve
model revizyonunda çıkarılan maddelerin yerine alternatiflerin konulmaması, çalışmadaki
sınırlılıklar olarak görülebilir. Çalışma, daha geniş katılımlı yeni yükseköğretim öğrenci
mentörlük ölçeği geliştirme çalışmalarını teşvik etmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 3, 2017 |
Submission Date | February 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 1 |