For the first three
years the child mental development is very important because 80% of mental
development during these years is completed. Language acquisition is based on
serious research about the 1950s. Language acquisition theories of following
example: Behavioral, biological, social interaction theory and nativist
approach. In the first months of the next birth, baby don't cry, laugh, yell at
a spontaneous team sounds like a sob, while the outside begins to imitate the
sound of a beep sound will restore. The child gradually increasing control over
the speech mechanism. In addition to the child's biological capacity of the
environment and the development of training activities is becoming increasingly
important. Therefore the boy spent stages while the main language of education
must take advantage of a supportive role. In the early period of the child's
speech was devoted to the creation of the appropriate environment to support
for and stimulants needs to be introduced. Kids drama, games, theater, poetry,
rhyme, finger games, storytelling, repetition, the interpreting studies such as
can teach both the language properly and in doing so we can ensure that the
child's pleasure. Kid gets pleasure from it makes this work more in this way,
the period of language development had a very good way. So a better diction, a
vast vocabulary, more effective than speech, and a better social surroundings,
depending on them.
Çocukta
ilk üç yıl zihinsel gelişim için çok önemlidir çünkü zihinsel gelişimi yaklaşık
olarak %80’inin bu yıllarda tamamlandığı bilinmektedir. Dil kazanımı
hakkındaki ciddi araştırmalar 1950'lere dayanmaktadır. Dil kazanım
kuramlarından belli başlılarına şunları örnek verebiliriz: Davranışçı,
biyolojik, sosyal etkileşim kuramı ve nativist yaklaşım. Doğumdan sonraki ilk aylarda bebek ağlama, gülme, hıçkırma, bağırma
gibi kendiliğinden bir takım sesler çıkarırken, dışardan işittiği sesleri de
taklit etmeye başlar. Çocuğun giderek konuşma mekanizması üzerindeki denetimi
artmaktadır. Çocuğun biyolojik kapasitesinin yanı sıra çevrenin ve eğitimin
gelişim üzerindeki etkinliği de önem kazanmaktadır. Bu nedenle çocuğun ana
dilini kazanırken geçirdiği aşamalarda eğitimin destekleyici rolünden
yararlanmak gerekmektedir. Çocuğun ilk dönemlerde konuşması için
desteklenmesine, uygun ortamlar yaratılmasına ve uyarıcılar sunulmasına
gereksinimi vardır. Çocuklara drama, oyun, tiyatro, şiir, tekerleme, parmak
oyunları, hikaye anlatma, tekrarlama, yorumlama gibi çalışmalar yaptırtarak hem
dili düzgün kullanmayı öğretebilir hem de bunu yaparken çocuğun zevk almasını
sağlayabiliriz. Çocuk bundan zevk alırsa bu çalışmaları daha çok yapar bu
sayede dil gelişim dönemini çok iyi bir şekilde geçirmiş olur. Yani daha iyi
bir diksiyonu, daha engin bir kelime haznesi, daha etkili bir konuşması,
bunlara bağlı olarak da daha iyi bir sosyal çevresi oluşur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | September 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE