Research Article
BibTex RIS Cite

Educational Foundations of Independence and Understanding of National Education

Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 513 - 518, 01.07.2019

Abstract

The most important mission of the education system is to train individuals with independent minds. Because independence is equivalent to being original. There are five factors that eliminate independence. These are frivolity, insincerity, immorality, mercilessness and irresponsibility. When the education system instills the feelings of devoutness, sincerity, morality, compassion and responsibility to the people it grows, people develop, and if people develop, society and state develop. In this study, it is stated that these factors which provide independence of a country should be given by education.

References

  • Topçu, N. (2015). İsyan ahlakı. İstanbul: Dergâh Yayınları

BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI

Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 513 - 518, 01.07.2019

Abstract

Eğitim sisteminin en önemli görevi, bağımsız zihinlere sahip bireyler yetiştirmektir. Çünkü bağımsızlık, özgün olmakla eş değerdir. Bağımsızlığı ortadan kaldıran beş etken bulunmaktadır. Bunlar: ciddiyetsizlik, ahlaksızlık, samimiyetsizlik, sorumsuzluk ve merhametsizliktir. Eğitim sistemi, yetiştirdiği insanlara ciddiyet, samimiyet, ahlak, merhamet ve sorumluluk duygularını aşıladığında insan gelişir, insan gelişirse toplum ve devlet gelişir. Bu çalışmada bir ülkenin bağımsızlığını sağlayan bu etkenlerin eğitimle verilmesi gerektiği konusu işlenmiştir.

References

  • Topçu, N. (2015). İsyan ahlakı. İstanbul: Dergâh Yayınları
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İsmail Aydoğan

Publication Date July 1, 2019
Submission Date September 17, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Aydoğan, İ. (2019). BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 513-518.
AMA Aydoğan İ. BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI. KUSBD. July 2019;9(2):513-518.
Chicago Aydoğan, İsmail. “BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI”. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9, no. 2 (July 2019): 513-18.
EndNote Aydoğan İ (July 1, 2019) BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 2 513–518.
IEEE İ. Aydoğan, “BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI”, KUSBD, vol. 9, no. 2, pp. 513–518, 2019.
ISNAD Aydoğan, İsmail. “BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI”. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/2 (July2019), 513-518.
JAMA Aydoğan İ. BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI. KUSBD. 2019;9:513–518.
MLA Aydoğan, İsmail. “BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI”. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 2, 2019, pp. 513-8.
Vancouver Aydoğan İ. BAĞIMSIZLIĞIN EĞİTSEL TEMELLERİ VE MİLLİ EĞİTİM ANLAYIŞI. KUSBD. 2019;9(2):513-8.