While the studies in management field on job satisfaction increasing, a lot of ideas are posed on intelligibility of this concept, its impacts on other concepts and about which factors are affecting this concept. In addition, researches have been found lots of findings on positive and negative results of this concept. This case reveals some confusion of descripting job satisfaction concept. The aim of this study is to analyse some definitions of job satisfaction in the literature, its impacts and which organizational and individual factors are affecting this concept. In this study, firstly concept and its structure will be defined, its benefits, sub-dimensions and relations with other concepts to be analysed, and finally will be emphasized on theories of this concept, the results of job satisfaction and dissatisfaction.
Yönetim alanında iş tatmini kavramına dönük olarak yapılan çalışmalar gün geçtikçe artarken, kavramın anlaşılırlığı, diğer kavramlara olan etkileri ve ne tür faktörlerden etkilendiği ile ilgili birçok görüş ortaya atılmaktadır. Ayrıca kavramın olumlu ya da olumsuz sonuçları hakkında da birçok farklı tespitler yapılmakta, bu da iş tatmini kavramının açıklanmasına dönük bazı karışıklıklar ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı iş tatmini kavramının literatürde yer alan tarihsel süreç içerisinde yapılan tanımlamaları, etkileri ve ne tür örgütsel ve bireysel faktörlerden etkilendiği, faydaları ve sonuçlarını açıklamaktır. Çalışmada öncelikle kavram ve yapısı açıklanacak, iş tatminin yararları, alt boyutları ve diğer kavramlarla olan ilişkisi incelenecek, kavram üzerine geliştirilen teoriler ve iş tatmini ve tatminsizliğinin sonuçları üzerinde durulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |