Toplam Kalite Yönetimi anlayışı sanayi devriminden sonra bütün şirketlere adım adım yayılarak hayatımıza yılar geçtikçe yavaş yavaş girdi. Toplam Kalite Yönetiminin temelinde çalışanlara saygı, çalışanlara güven, çalışanların örgüt içinde sürekli gelişim ve değişim sağlayabileceği bir ortam yaratılması anlayışı vardır. Toplam Kalite Yönetimi işletmelerde kullanılırken bu yöntemin bir yönetim tekniği olarak yorumlayarak kullanılması değil, burada amaç müşterinin tercihlerini ve memnuniyetini zamanında farkına varması ve başarıya işletme olarak ulaşılmasıdır. Örgütler bunu yaparken işletme içi çalışanların iş tatminine ulaşması için örgüt içi olumlu ve olumsuz yönlerini belirlemelidir. İşletme yeni kalite programına başlarken o kalite programını iyi anlamalı, yorumlamalı ve örgüt içinde sert geçişler yapmamalıdır. Yeni kalite programını uygulanırken işletmeler iş değerlendirmelerini doğru bir şekilde yapmalı ve çalışanların iş tatmin düzeyini artıracak çalışmalar yürütmelidir.
Bu araştırmanın amacı yeni kalite programına geçen gıda fabrikasının çalışan tatmin düzeyini araştırmaması, verilen eğitimlerin eksik kalması, üst yöneticilerin çalışanlara güvensizliği ve çalışanların, üst yönetime güvenmemesi ve çalışan tatmin düzeyinin negatif olması durumunda ürün kalitesine etkisi üzerine yapılan derinlemesine röportajlar ve birebir mülakatlarla incelenmiştir
Merhabalar Hocalarım Makale yazımı değerlendirdiğiniz için teşekkür ederim..
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |