Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin, Türkçe
konuşma kaygılarını gidermede drama yönteminin etkisini belirlemektir.
Araştırmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş ve deney grubuyla 10
haftalık bir çalışma yapılmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemine uygun
olarak yapılmıştır. Kontrol gruplu deneysel araştırma desenin uygulandığı
çalışmada ön test- son test uygulamalarından elde edilen verilerin analizinde
nicel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gruplarını Mardin
Dargeçit ilçesinebağlı Tavşanlı köyünde öğrenim gören ortaokul öğrencileri
oluşturmaktadır. Tavşanlı Ortaokulu’nun 7. Sınıfına devam eden 27 öğrenci deney
ve kontrol grubunu oluşturmuştur. Random yöntemiyle belirlenen deney grubunda
12, kontrol grubunda ise 15 öğrenci yer almıştır.
Deney grubunun Türkçe derslerinde uygulamalar 10
hafta boyunca drama yöntemine uygun yapılırken kontrol grubunda müfredatta yer
alan etkinliklere dayalı öğretim yapılmıştır. Deneysel uygulamalar neticesinde
deney grubunda uygulanan drama yönteminin öğrencilerin Türkçe konuşma
kaygılarının giderilmesinde müfredatta yer alan etkinliklere nazaran daha
başarılı sonuçlar verdiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.