Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin, Türkçe
konuşma kaygılarını gidermede drama yönteminin etkisini belirlemektir.
Araştırmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş ve deney grubuyla 10
haftalık bir çalışma yapılmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemine uygun
olarak yapılmıştır. Kontrol gruplu deneysel araştırma desenin uygulandığı
çalışmada ön test- son test uygulamalarından elde edilen verilerin analizinde
nicel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gruplarını Mardin
Dargeçit ilçesinebağlı Tavşanlı köyünde öğrenim gören ortaokul öğrencileri
oluşturmaktadır. Tavşanlı Ortaokulu’nun 7. Sınıfına devam eden 27 öğrenci deney
ve kontrol grubunu oluşturmuştur. Random yöntemiyle belirlenen deney grubunda
12, kontrol grubunda ise 15 öğrenci yer almıştır.
Deney grubunun Türkçe derslerinde uygulamalar 10
hafta boyunca drama yöntemine uygun yapılırken kontrol grubunda müfredatta yer
alan etkinliklere dayalı öğretim yapılmıştır. Deneysel uygulamalar neticesinde
deney grubunda uygulanan drama yönteminin öğrencilerin Türkçe konuşma
kaygılarının giderilmesinde müfredatta yer alan etkinliklere nazaran daha
başarılı sonuçlar verdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |