Objective: Infections for which antibiotics were influential in the past, cannot be adequately treated today and the evolution of microorganisms with multiple antibiotic resistance is due to the irrational use of antibiotics. The study aims to help develop effective drug information systems for rational antibiotic use and enable patients to make informed treatment decisions.
Material and Methods: A search of YouTube™ was performed using the three keywords ‘correct antibiotic use’, ‘wrong antibiotic use’, and ‘antibiotic resistance’. Video lengths, dates of upload, numbers of total views, likes, dislikes, and comments were collected. The study viewed and analyzed the top 90 directly relevant videos for each of our search terms. Two pharmacologists independently evaluated the videos. For each video viewed, the following information was analyzed: the video's title, the date it was uploaded, the source and location of the video, the number of views the video has received overall, its duration, the number of likes and dislikes, and the number of comments.
Results: 90 of the top 422 videos from the YouTube™ search results after evaluation were added to the study for additional examination. The mean DISCERN and JAMA scores were 46.42±10.91 and 2.29±0.58, respectively. There was a high correlation between the videos evaluated according to DISCERN and JAMA scales.
Conclusion: YouTube™ videos can be used as a valuable source for rational antibiotic use. This inclusion of antimicrobial resistance topics in social media could be a cornerstone in the worldwide fight against antimicrobial resistance if tested extensively in field conditions and used in the public interest on a larger scale.
Yok.
Amaç: Antibiyotik kullanımı enfeksiyon hastalıklarının tedavisinde devrim niteliğinde bir dönüşüm oluştursa da hastalıklardaki artışa paralel olarak uygunsuz ve akılcı olmayan kullanım sonucu antimikrobiyal direnç sorununu da beraberinde getirmiştir. Çalışma, akılcı antibiyotik kullanımı için etkili ilaç bilgi sistemlerinin geliştirilmesine yardımcı olmayı ve hastaların bilinçli tedavi kararları vermesini sağlamayı amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntemler: “Doğru antibiyotik kullanımı", "Yanlış antibiyotik kullanımı" ve "Antibiyotik direnci" üç anahtar kelime kullanılarak bir YouTube™ araması yapıldı. Video uzunlukları, yükleme tarihleri, toplam görüntüleme sayıları, beğeniler, beğenmemeler ve yorumlar toplandı. Çalışma, arama terimlerimizin her biri için doğrudan alakalı en iyi 90 videoyu inceledi ve analiz etti. Video bağlantıları daha sonra analiz edilmek üzere kaydedildi. Videolar, altyazısız, İngilizce dilinde, müzik ya da anime hayvan gibi görüntüler içermeyen videolar arasından seçilmiştir. Bununla birlikte tüm seçilen videoların, halkı doğru bilinçlendiren ve reklam amaçlı bilgiler içermeyen videolar olmasına öze gösterildi. İki farmakolog bağımsız olarak videoları değerlendirdi. Görüntülenen her video için şu bilgiler analiz edildi: videonun başlığı, yüklendiği tarih, videonun kaynağı ve konumu, videonun toplam izlenme sayısı, süresi, beğeni ve beğenmeme sayısı ve yorum sayısı DSÖ (Dünya Sağlık Örgütü) kılavuzu tarafından hazırlanan 10 soru, seçilen videolardaki tıbbi bilgileri değerlendirmek için kullanılan en kaliteli DISCERN ve JAMA ölçekleri kullanılarak puanlandı.
Bulgular: Değerlendirme sonrası YouTube arama sonuçlarında en çok görüntülenen 422 videodan 90 tanesi inceleme için çalışmaya eklendi. Ortalama etkileşim oranı 0.58 idi. Ortalama DISCERN ve JAMA puanları sırasıyla 46.42±10.91 ve 2.29±0.58 idi. DISCERN ve JAMA ölçeklerine göre değerlendirilen videolar arasında yüksek korelasyon vardı.
Sonuç: YouTube™ videoları, akılcı antibiyotik kullanımı için yararlı bir kaynak olarak kullanılabilir. Antimikrobiyal direnç konularının sosyal medyada bu şekilde yer alması, saha koşullarında kapsamlı bir şekilde test edilmesi ve daha geniş ölçekte kamu yararına kullanılması halinde antimikrobiyal dirence karşı dünya çapında mücadelede bir mihenk taşı olabilir.
Yok.
Yok.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Özgün Araştırma |
Authors | |
Project Number | Yok. |
Publication Date | December 26, 2023 |
Submission Date | June 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Bu Dergi, Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınıdır.