Çalışmada düzenlemeleri halen devam eden ve nispeten yeni olan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun bankaların faaliyetleri üzerindeki yansımaları incelenmiştir. İncelemede Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında, bankacılık sektörü için kişisel veriler, bu verilere duyulan ihtiyaç ve bu verilerin işlenmesi, ekonomi politik açısından ele alınmıştır. Konu hakkında literatürde yer alan çalışmalar ve bankaların araştırmalarına dair, alan taraması yapılmıştır. Kişisel verilerin korunmasına ilişkin teorik çerçevenin açıklanmasına ilave olarak bankaların kişisel verilerin korunmasında karşılaştıkları kritik hususlara yer verilmiştir.
Bankaların mevcut ve potansiyel müşterilerinden elde edecekleri kişisel verilerin doğru işlenmesinin, kritik bir unsur olduğu ve mevzuatın ihmali halinde bundan bankaların olduğu kadar müşterilerinin de önemli kayıplarla karşılaşabilecekleri değerlendirilmiştir. Kişisel verilerin doğru kullanımının sektörün gelişmesine olduğu kadar ekonominin genelinde de iyileşme ivmesi oluşturduğu, böylece toplum refahına önemli katkıda bulunduğu sonuç olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca bankacılık sektörünün kişisel verilere gösterdiği duyarlılıktan hareketle, müşteri ilişkileri yönetimine dair tespit ve önerilerde bulunulmuştur.
In this study,
the reflections of the relatively new Personal Data Protection Law on the
activities of the banks, which are still under regulation, are examined. Within
the scope of the Law on the Protection of Personal Data, personal data for the
banking sector, the need for these data and the processing of data are
discussed in terms of economic policy. Field surveys about the studies in the
literature and banks' researches are conducted on the subject. In addition to
the explanation of the theoretical framework for the protection of personal
data, the critical issues faced by banks in the protection of personal data are
also included.
It has been
assessed that the correct processing of personal data that banks will obtain from
their existing and potential customers is a critical element and that, as far
as the legislation is concerned, customers as well as the banks may experience
significant losses. It is considered that the correct use of personal data
creates an acceleration of recovery in the economy as well as the development
of the sector and thus contributes significantly to the welfare of the society.
In addition, based on the sensitivity of the banking sector to personal data,
determinations and recommendations are made regarding customer relationship
management.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Submission Date | December 12, 2019 |
Acceptance Date | December 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |