Etkili ve kapsayıcı bir öğrenme deneyimi sağlama girişimleri arasında lisans öğrencileri için staj veya endüstriyel eğitim programları yer almaktadır. Öğrencilerin meslekle ilgili önemli becerilerle donatılmaları beklenirken, sürecin düzgün yönetilmemesi de olumsuz etkilere neden olabilir. Bu makalede, Malezya'daki Psikoloji lisans öğrencilerinin endüstriyel eğitimlerini tamamlarken karşılaştıkları sorunları ve zorlukları belirleyen bir çalışmanın bulguları sunulmaktadır. Nitel araştırma deseni kullanılarak, standart açık uçlu görüşmelere cevap veren 9 katılımcıdan bilgi toplanmıştır. Bölümle ilgili, işyeri/örgütsel, ve kişisel olmak üzere 3 farklı kategoride 11 ana tema belirlenmiştir. Bulguların, yerel üniversitelerde endüstriyel eğitim programının altında yatan sorunları ve zorlukları ortaya koyması beklenmektedir. Bu çalışmanın sonuçları, üniversite görevlileri tarafından endüstriyel eğitim sistemini geliştirmenin yollarını tartışmak için çalıştaylar gibi gerekli organizasyonları tasarlamalarında faydalı olacak şekilde, üniversite yetkilileri tarafından daha iyi anlaşılabilecek ve kabul edilebilecek sorunların bağlamına ışık tutabilir.
Among the initiatives to provide effective all-encompassing learning experience is by including internship or industrial training programmes for undergraduates. While it is expected to equip students with important work-related skills, it too could result in negative impacts if it is not being properly managed. This article presents the findings of a study which identified issues and challenges faced by Psychology undergraduates in Malaysia while completing their industrial training. Using qualitative research design, the study gathered information from nine participants who responded to standardized open-ended interviews. 11 major themes, categorised in three different issues and challenges have been identified, namely departmental-related, workplace/organisational-related and personal-related matters. The findings are expected to help scope the underlying issues and challenges of industrial training programme in local universities. The findings can inform the context of each problem which can be further understood and acknowledged by university officials, useful for them to design necessary interventions such as workshops to discuss the ways to improve industrial training system for university students.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2020 |
Acceptance Date | June 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |