Bu nicel çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerine proje tabanlı öğrenme ve doğrudan öğretim yöntemlerinin uygulanmasından önceki ve sonraki motivasyon ve katılım düzeylerini karşılaştırmaktır. Çalışmaya katılan öğrencilere, uygulamadan önce ve sonra motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla Deci ve Ryan (2017) tarafından geliştirilen İçsel Motivasyon Ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca, Uluslararası Eğitimde Liderlik Merkezince hazırlanan Öğrenci Katılımı Kontrol Listesi’nden yararlanılarak, öğrencilerin derse katılımlarına dair veriler toplanmıştır. Ölçekler, proje tabanlı öğrenme ve doğrudan öğretim modelleri uyarınca hazırlanan derslerden önce ve sonra olmak üzere, Birleşik Devletler Tennessee eyaletinde bulunan kırsal bir okul bölgesinde öğrenim gören 6., 7., ve 8. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, (a) proje tabanlı öğrenme ve (b) doğrudan öğretim uygulamalarının öncesi ile sonrası arasında, öğrencilerin motivasyon ve katılım düzeyleri bakımından anlamlı farklılıklar görülmüştür. Ayrıca, proje tabanlı öğrenme grubu ile doğrudan öğretim uygulanan öğrenci grubu arasında da motivasyon ve katılım açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
This quantitative study sought to compare the levels of motivation and
engagement for middle school students before and after the implementation of
both project-based learning and direct instruction. Student participants completed the Intrinsic
Motivation Inventory [IMI] (Deci & Ryan, 2017) to assess their levels of
motivation prior to and after instruction.
In addition, engagement data was obtained utilizing the Student
Engagement Walkthrough Checklist (SEWC) created by the International Center for
Leadership in Education. Surveys were
used to collect data from a sample of 6th, 7th, and 8th
grade students in a rural southwestern Tennessee school district in the United
States of America before and after project-based learning and direct
instruction lessons. Data analyses
revealed significant differences in motivation and engagement levels before and
after (a) project-based learning and (b) direct instruction. Significant differences in motivation and
engagement of students were also found between groups of students who had
experienced project-based learning as compared to direct instruction.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Acceptance Date | October 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |