Bu çalışmanın amacı, İngilizce sınıflarında şarkı kullanımının etkisini ve birinci sınıf dil öğrencilerinin kelime edinimine ne ölçüde katkı sağladığını araştırmaktır. Katılımcılar, İstanbul’da özel bir ilkokulda öğrenim gören, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen birinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Veriler, ön test ve son test kelime testlerinden, öğrenci çizimlerinden ve öğretmen tarafından tutulan yansıtıcı günlüklerden oluşmaktadır. Testlerden gelen veriler betimleyici istatistik ve yüzdeler analizi ile sunulmuştur. Çizimlerden ve günlüklerden gelen veriler ise içerik analizi sonucunda ortaya çıkan kodların temalar ve alt-temalar halinde gruplandırılması yoluyla incelenmiştir. Araştırmanın sonunda, İngilizce şarkı dinletmenin küçük yaştaki öğrencilerin kelime hazinesini geliştirdiği görülmüştür. Şarkıların aynı zamanda öğretmen ve öğrenciler tarafından kelime edinimini geliştirmede etkili bir pedagojik araç olduğu görülmüştür.
şarkı kullanımı kelime gelişimi erken yaşta İngilizce ilkokul eğitimi yabancı dil olarak İngilizce
The aim of this research study was to investigate the impact of using songs in English as a foreign language (EFL) classrooms and examine to what extent it contributes to the vocabulary development of the first graders. The participants were 1st grade Turkish EFL learners studying at a private k-12 school in Istanbul, Turkey. Data were collected from pre- and post- vocabulary tests, students’ picture drawings and the teacher’s reflections related to implementing songs while teaching English to young learners (TEYL). The results revealed that songs help young learners to improve their vocabulary and they are also perceived by their teacher as effective pedagogical tools to promote vocabulary while teaching English to young learners.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Acceptance Date | October 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |