Teknolojik gelişmeler, küresel anlamda eğitim alanındaki paydaşların dikkatini çekmiştir. Dolayısıyla, karar vericiler teknolojik gelişmeleri eğitim ve öğretim ortamına dahil etmeye başlamışlardır. Kırsal bölgelerin ise genel eğitim ve yabancı dil öğretimi özelinde kullanılan eğitsel materyaller ve araçlardan yeterince faydalanamamaları söz konusudur. Eğitim merkezleri bu nedenle yetersiz kalmış ve kaynak eksikliği, zaman kısıtlılığı, bütçe yetersizliği, hatta insan kaynakları bakımından sorun yaşamışlardır. Ancak, çevrimiçi eğitim araçları ve eğitim teknolojileri sayesinde bu durum düzelmektedir. Mevcut çalışma, İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretildiği İran bağlamında kırsal bir bölgede çevrimiçi uzaktan İngilizce öğretimi uygulamasının etkinliğini incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaçla, Gilan bölgesinde bulunan 13 okulda eş zamanlı ve eş zamanlı olmayan uzaktan dersler uygulanmıştır. Ölçek yoluyla toplanan verilere göre, kırsal bölgelerdeki öğrenciler fırsat eşitliği ve algıladıkları akademik başarı bakımından çevrimiçi uzaktan İngilizce öğretimi programını tatmin edici bulmuşlardır.
Technological developments have attracted the attention of educational stakeholders around the globe and tempted them to incorporate these developments into their decisions in training students. Rural areas, on the other hand, have suffered from deprivation and unavailability of educationally relevant instruments and gadgets in education in general and foreign language teaching in particular. Educational centers, therefore, have suffered a lot and students bore the consequence of this deprivation and a lack of basic facilities which is directly because of lack of resources, time restriction and inequalities of budgeting, and even because of human resources. However, thanks to the development of online educational gadgets and related technology the situation has improved. The present study intends to evaluate the effectiveness of implementing the principles of online distance education in foreign language teaching and learning in a rural Iranian EFL context. In so doing, both concurrent and non-concurrent forms of online distance teaching in thirteen schools from rural areas of Gilan, Iran were put into practice. The study, through using a quantitative survey, showed that rural areas` students had more satisfaction in distance online teaching regarding their achievement and having more equal opportunities.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Acceptance Date | November 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |