Research Article
BibTex RIS Cite

Destroying Walls and Building Bridges through Children's Literature

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 195 - 209, 11.12.2020
https://doi.org/10.35207/later.728519

Abstract

Implementing methodological approaches and pedagogical activities using Children’s Literature which promotes critical thinking in schools and universities is progressively becoming a priority within the Spanish Ministry of Education and the European Higher Education Area (EHEA) as one of the pillars underpinning the current teacher training in Spanish higher education scenario, together with the responsibility of local Elementary Schools to educate critical citizens. Therefore, lecturers and researchers are encouraged to link the content of Children’s Literature books to some modules in the undergraduate students’ degrees such as English Studies Degree and Teacher Training, providing a reflective framework that promotes the emancipation and introducing brand new topics that require pushing the boundaries outside the comfort zone and applying critical thinking and other related cross-curricular competences in the learning process of our students. This paper represents the selection of two picture books: Walking to School (2008) by Eve Bunting and illustrated by Michael Dooling and The Wall: Growing Up Behind the Iron Curtain (2007) by Peter Sís, in order to design tasks and relevant learning environments that focus on certain learning affordances while raising awareness in the main topics of Across the Borders Literature.

Supporting Institution

Universitat de València

Project Number

UV-SFPIE_PID19-1097680

Thanks

“This research was funded by the Universitat de València, project “Writing for Sustainable Development: Promoting SDGs, creative writing and metacognition in Higher Education”, grant number UV-SFPIE_PID19-1097680”.

References

  • Dr. Gülçin Mutlu Assistant Professor Izmir Democracy University (Turkey)
  • Dr. Manuel Rodríguez Peñarroja Assistant Professor Universitat Jaume I (Spain)

Çocuk Edebiyatı ile Köprülerin İnşası ve Sınırların Kaldırılması

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 195 - 209, 11.12.2020
https://doi.org/10.35207/later.728519

Abstract

Okullarda ve üniversitelerde eleştirel düşünmeyi teşvik eden çocuk edebiyatını kullanarak metodolojik yaklaşımları ve pedagojik etkinlikleri uygulamak, İspanya Eğitim Bakanlığı ve Avrupa Yüksek Öğretim Alanı (EHEA) içerisinde, yerel okulların eleştirel vatandaşlık sağlama sorumluluğu ile birlikte, İspanyol yüksek öğrenimde mevcut öğretmen eğitiminin temelini oluşturan sütunlardan biri olarak giderek bir öncelik haline gelmektedir. Bu nedenle, öğretim görevlileri ve araştırmacılar, çocuk edebiyatı kitaplarının içeriğini, İngilizce Çalışmaları ve Öğretmen Eğitimi gibi lisans öğrencilerinin eğitimindeki bazı modüllere bağlayarak özgürleşmeyi teşvik eden yansıtıcı bir çerçeve sağlamaya ve zorlanmayı gerektiren yepyeni konuları tanıtmaya teşvik edilmektedir. Bu makale, Sınır Ötesi Edebiyatının temel konularına ilişkin farkındalık yaratırken, belirli öğrenme yeterliliklerine odaklanan görevler ve ilgili öğrenme ortamları tasarlamak amacıyla Michael Dooling’in resimleştirdiği Eve Bunting'in Walking to School (2008), ve Peter Sís’in (2007) The Wall: Growing Up Behind the Iron Curtain başlıklı eseri olmak üzere iki resimli kitaba odaklanmıştır. 

Project Number

UV-SFPIE_PID19-1097680

References

  • Dr. Gülçin Mutlu Assistant Professor Izmir Democracy University (Turkey)
  • Dr. Manuel Rodríguez Peñarroja Assistant Professor Universitat Jaume I (Spain)
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Review Articles
Authors

Julia Haba-osca 0000-0002-9493-4597

Rocío Domene-benito This is me

Project Number UV-SFPIE_PID19-1097680
Publication Date December 11, 2020
Acceptance Date December 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Haba-osca, J., & Domene-benito, R. (2020). Destroying Walls and Building Bridges through Children’s Literature. Language Teaching and Educational Research, 3(2), 195-209. https://doi.org/10.35207/later.728519