BibTex RIS Cite

Rekabet ve Hür Düşünce: Friedman, Mill ve Eğitimde Seçme Hakkı

Year 2014, Issue: 76, 7 - 14, 01.09.2014

Abstract

John Stuart Mill’in eğitimle ilgili görüşleri Milton Friedman’ınkiler kadar iyi bilinmese de, bilinmeyi hak eder [mahiyettedir]. Mill ve Friedman, devletin okul işletmemesi hususunda anlaşırlar, ancak farklı sebeplerle (farklı şeyleri kastetmişlerdir en azından). Friedman, esas olarak rekabetin getirdiği verimlilik artışlarıyla ilgilenmiştir. Mill ise daha çok hür düşünceyle alâkadardır. Mill, kendi entellektüel yolculuklarını takip eden insanlardan intişar eden fikir çeşitliliğini değerli bulur. Fikir [özgürlüğü] üzerindeki her türlü tasallut, ona göre menfur (anathema) bir hâdisedir. Amerika’daki devlet tedrisatının (schooling) sonuçları hem Mill’i, hem Friedman’ı haklı çıkarmıştır.

Year 2014, Issue: 76, 7 - 14, 01.09.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nathan Smith This is me

Burak Ertaştan This is me

Publication Date September 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 76

Cite

APA Smith, N., & Ertaştan, B. (2014). Rekabet ve Hür Düşünce: Friedman, Mill ve Eğitimde Seçme Hakkı. Liberal Düşünce Dergisi(76), 7-14.