BibTex RIS Kaynak Göster

Rekabet ve Hür Düşünce: Friedman, Mill ve Eğitimde Seçme Hakkı

Yıl 2014, Sayı: 76, 7 - 14, 01.09.2014

Öz

John Stuart Mill’in eğitimle ilgili görüşleri Milton Friedman’ınkiler kadar iyi bilinmese de, bilinmeyi hak eder [mahiyettedir]. Mill ve Friedman, devletin okul işletmemesi hususunda anlaşırlar, ancak farklı sebeplerle (farklı şeyleri kastetmişlerdir en azından). Friedman, esas olarak rekabetin getirdiği verimlilik artışlarıyla ilgilenmiştir. Mill ise daha çok hür düşünceyle alâkadardır. Mill, kendi entellektüel yolculuklarını takip eden insanlardan intişar eden fikir çeşitliliğini değerli bulur. Fikir [özgürlüğü] üzerindeki her türlü tasallut, ona göre menfur (anathema) bir hâdisedir. Amerika’daki devlet tedrisatının (schooling) sonuçları hem Mill’i, hem Friedman’ı haklı çıkarmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nathan Smith Bu kişi benim

Burak Ertaştan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 76

Kaynak Göster

APA Smith, N., & Ertaştan, B. (2014). Rekabet ve Hür Düşünce: Friedman, Mill ve Eğitimde Seçme Hakkı. Liberal Düşünce Dergisi(76), 7-14.